Er du en av de som reiser deg for eldre og/eller gravide på bussen ol?

Fått kjeft? Folk altså. Kan man ikke bare si Takk, det var snilt, men det trenger jeg ikke så bare bli sittende du.

Jepp. Og det er ikke et engangstilfelle. Så når man blir skjelt ut på bussen foran andre så slutter man fort å tilby plassen sin.

Har også fått kjekt for å spørre om å sitte. Hadde baby på magen i sjal på ganske full buss. Så spurte en på første sete som ikke var type 70 + og ho syns det var uhøffelig av meg å spørre ho om å få sitte.
 
Nei, ikke nå lengre, men det er fordi jeg selv har handikap og trenger plassen minst like mye som de eldre, gravide eller andre med behov. Mitt handikap synes ikke utenpå for utenforstående, så det kan gjøre det litt vanskelig innimellom. Hadde mer enn gjerne reist meg dersom jeg hadde hatt mulighet til det og gjorde selvsagt det den gangen jeg ikke hadde behov selv.
 
Jeg tar aldri offentlig transport, men da jeg gjorde det så tilbød jeg til de som nok trengte plassen mer :) en selvfølge å hvertfall tilby, for min del, men aldri blitt kjeftet ut da:)
 
Har sjeldent gjort det fordi jeg ofte har sitti langt bak. Med mindre jeg har vært høygravid eller hatt med barn selv.

Var passe overrasket en gang jeg tok buss ril Gardermoen med baby på magen i sele, stor bag på ryggen og hund i bånd - ingen reiste seg. Dog var det kort busstur og var vel så greit å stå, men det er tydeligvis ikke like vanlig overalt nei
 
Jeg er rystet.. ikke veldig tiltrekkende med offentlig transport hvis folk er så uoppdragne.
 
Last edited:
Vi tar ikke egentlig offentlig transport da det omtrent er fraværende her vi bor. Men i utgangspunktet gjør jeg ikke det, har også vært borti å bli skjelt ut for det. Og blitt skjelt ut for å ikke gjøre det. Så jeg tenker at folk kan spørre om de trenger det.
 
Back
Topp