Er du en av de som reiser deg for eldre og/eller gravide på bussen ol?

Ja det gjør jeg alltid, men tar ikke mye offentlig kommunikasjon da.
 
Ja, det gjør jeg :) husker enda hun som reiste seg for meg på t-banen i New York. Jeg var bare 19/20 uker på vei, og ble litt sjokkert. Men ryggen holdt på å ta livet av meg, så jeg ble overlykkelig :)
 
Kjører ikke kollektivt. Men jeg kan slippe eldre forran meg i kø eller spørre om de som ser ut til å trenge hjelp om hjelp.
 
I teorien ja. Gjort flere ganger.
I praksis nei. For jeg kan ikke huske når jeg sist tok buss.

Så jeg er en som har gjort det.
 
Kommer veldig an på. En tydelig gravid, ja. Eldre er jeg mer skeptisk til. For har fått kjeft flere ganger fordi jeg har reist meg for eldre. Men feks de med rullator, krykker, stokk eller lignende reiser jeg meg uansett alder.
 
Ja, og for alle andre som ser ut til å trenge plassen mer enn meg. Hvis de ikke vil ha plassen, har jeg i det minste tilbudt meg å gi den fra meg. No big deal.
 
Ja, absolutt. Jeg gir alltid plass til de som trenger det mer enn meg, eldre, gravide, folk med baby i armene, folk med en liten en som løper rundt.
Det var dog ikke mange som gjorde det for meg når jeg var høygravid og såvidt klarte å gå :p
 
Sjelden jeg tar offentlig transport om dagen, men ja, det gjør jeg [emoji4]
 
Kommer veldig an på. En tydelig gravid, ja. Eldre er jeg mer skeptisk til. For har fått kjeft flere ganger fordi jeg har reist meg for eldre. Men feks de med rullator, krykker, stokk eller lignende reiser jeg meg uansett alder.

Fått kjeft? Folk altså. Kan man ikke bare si Takk, det var snilt, men det trenger jeg ikke så bare bli sittende du.
 
Nå tar jeg aldri buss siden det er mer praktisk å kjøre her jeg bor, men hadde jeg gjort det hadde jeg selvsagt røyst meg!
 
Back
Topp