Er du økonomisk?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
Nei, absolutt ikke dessverre..

Kjøper igrunn bare det vi trenger, handler på tilbud. Kjøper noenganger ting vi ikke trenger til guttungen

Har sånn noen lunde kontroll på økonomien, men er også flink til å bruke penger på unødvendige ting :p

Elsker salg :) men kunne nok vært flinkere

Jeg impulsshopper nesten aldri. Jeg shopper minimalt og da aldri "fordi jeg har lyst", men kjøper ting vi har bestemt at (stort sett ungene) trenger.

Ingen av oss røyker. Jeg drikker ikke og mannen minimalt.

Ungene arver av hverandre og andre

Alt dette sparer vi helt klart en del på.

Jeg er kjempe økonomisk fra topp til tå :)
Kjøper klær som regel på salg, brukt baby klær, brukt baby utstyr.
Så vil jeg påstå at jeg er flink til å spare, spart opp til ek til bolig , med null hjelp fra foreldre.
Drar sjeldent ut, sparer både på taxi hjem, klær til byen og alkohol/ mat.
Kjøper ikke bøker men låner :)

Men må si det er ganske kjedelig å være " økonomisk" hele tiden, noen ganger bruker jeg flere tusen på noe jeg ikke trenger, men har lyst på. Man skal leve også :)

Ja, vi er absolutt økonomiske, og det har blant annet gjort at vi har kunnet ha sønnen vår hjemme en god stund etter endt fødselspermisjon, og at mannen min har kunnet jobbe mindre og være hjemme med oss mer.
VI sparer også barnetrygden hver mnd, noe som gjør at sønnen vår vil ha en grei egenkapital til f.eks hus den dagen han blir gammel nok til å forvalte pengene selv.

Vi kjøper mye brukt, både fordi det er økonomisk, men også fordi det sparer miljøet, og fordi vi føler det er en god ting å gjøre rent etisk.
Vi vil også at sønnen vår skal lære verdien av å spare, jobbe hardt, og unngå en "bruk-og-kast"-mentalitet.

Vi sparer oss ikke til fant, men vi er fornuftige nok til å vite at uforutsette ting kan skje, og at det da er veldig greit å ha litt å gå på.
Vi har ikke noe spesielt stort eksponeringsbehov noen av oss, så om klærne kommer fra Brandstad eller Cubus, spiller ingen rolle.
:)

Følger planlagt budsjet og kjøper på salg. Overveier som oftest en gang ekstra om jeg virkelig må ha de jeg har lyst på. Tok en runde og sjekka forsikringer og lån og fikk lagt om ett dyrere lån, slik at det gikk inn under huslånet, som vi har betalt en del ned på.

Ja, jeg er økonomisk. Ikke i den forstand at jeg kjøper så mye brukt eller så mye på salg. Men kjøpene mine er gjennomtenkt. Hvis jeg handler på salg, ender jeg som regel opp med å kjøpe mye jeg ikke bruker. Så det har jeg sluttet med. Jeg styrer også unna de aller dyreste og aller billigste butikkene.
Når det gjelder ytterklær til ungene, så handler jeg gjerne på salg. Handler neste års utedress på salg på våren, og sparer mye på det. Og så selger jeg fortløpende det som enda er pent og kan brukes av ett eller to barn til.

Back
Topp