Er disse barnestolene fra IKEA stødig?

Vi har hatt den til begge, og elsker den :D bruker den faktisk til minsten enda :hilarious:

Jeg har ikke hatt inntrykk av at den er lett å kante, alle beina går utover på hver sin kant:) vi begynte å bruke den rundt 7mnd (med støtte da).
 
Vi har hatt tripptrapp til våre, yngste hade først New born Seat, deretter bøyle og seler og tilslurrbsom vanlig stol.

Men det har versert en sånn der i slekta som "ta med stol" og den er helt greit stabil ja.
 
Vi har også den der hjemme hos mamma, og som reservestol til nevøen min. Helt supre! Jeg vil bare ha et penere møbel i stua mi, derfor har vi Tripp Trapp.
 
Vi har den på hytta, god og stødig :)
 
Stødig og fin den der. Vi har hatt den som "reise" stol. Hvert veldig fornøyd :)

Min satt veldig 5mnd, så vi begynte med høystol rundt da. Men har tripp trapp da.
 
De er stødige og god kvalitet. Ikea tester alle barnemøblene sine svært godt. Disse er i tillegg brukt i mange år i nesten alle restauranter og kafeer rundt omkring.

Hjemme har vi tripp trapp, men det er fordi de kan brukes i mange år. Jeg brukte min til jeg var 12 år. Kjedelig for 3-6 åringer å sitte på vanlig stol å ikke nå opp til bordet. Tripp trapp stolen er en mer varig stol altså. I tillegg er den i tre, noe jeg liker mye bedre enn plast.

Men antilop er bra :)
 
Den der er helt grei! :)
 
Helt fin, men vær klar over at den «bare» går til 15 kg, hvis du har et stort barn.
 
Helt fin, men vær klar over at den «bare» går til 15 kg, hvis du har et stort barn.
Men de fleste barn har vel også prakrisk vokst ut av den før de er 15 kg?

Jeg synes ikke stol de må løftes oppi er praktisk etter at de kan klatre opp og ned selv, sånn rundt et par års alder? Altså, på fast basis. Bruker sånn der der er men hjemme kan de være mer selvhjulpen.
 
Men de fleste barn har vel også prakrisk vokst ut av den før de er 15 kg?

Jeg synes ikke stol de må løftes oppi er praktisk etter at de kan klatre opp og ned selv, sånn rundt et par års alder? Altså, på fast basis. Bruker sånn der der er men hjemme kan de være mer selvhjulpen.
Vår toåring veier over 15 kg og må løftes opp og ned. Fantastisk spør du meg, da sitter de der de skal når de skal ;) Stødig og lett vaskbar stol, og de holder lenge! Fjerde barn i samme stol nå vi, de er mye mer praktiske enn mange andre barnestoler også!
 
Vår toåring veier over 15 kg og må løftes opp og ned. Fantastisk spør du meg, da sitter de der de skal når de skal ;) Stødig og lett vaskbar stol, og de holder lenge! Fjerde barn i samme stol nå vi, de er mye mer praktiske enn mange andre barnestoler også!
Ok. Min treåring veier 15 kg har gått opp og ned selv lenge husker ikke når, og har sittet der hun skulle. Og broren på 11 har samme stol enda

Smak og behag
 
https://www.ikea.com/no/no/p/antilop-hoy-barnestol-med-brett-solvfarget-hvit-solvfarget-s29067293

Driver å ser på utvalget blant barnestoler til hun som blir 6 mnd. Er denne stolen fra IKEA bra? Jeg syns selv det ser litt simpelt ut, men er det noen som har hatt eller har denne som syns den funker greit? Den virker litt lealaus og ustødig ut? Skal ikke mye til før den kan velte?

Når startet deres med barnestol?

Ja, den er kjempegod. Har brukt den til vår fra 6 mnd, med pute i. Nå bruker vi den uten pute, 1,5 år nå. Veldig fint med det brettet så han får maten ordentlig nærme seg og griser mindre i den enn i stoler inntil bordet.
Men altså, i begynnelsen griser de jo sykt mye uansett når de skal spise selv :p
 
Tror min nærmer seg 15 kg, han er stor for alderen og det er ikke noe problem å løfte han oppi :) tror også han fint kan sitte der litt etter 15 kg altså ;)
Er også veldig greit at han ikke kan klatre ned selv, da godtar han å sitte der også. Han er mye mer kråke når han kan klatre opp og ned selv.
Den er også enkel å rengjøre.
 
Back
Topp