ER DETTE VANLIG??????

Sinderella

Glad i forumet
Bare noe j lurer på.....jeg er gravid i uke 24 snart, og føler meg absolutt ikke iform!![:o] jeg er svimmel(veldig), hjertebank, skjelver, urolig i kroppen og føler meg såå tresset!! og sist men ikke minst jeg er SÅ SLITEN!!!!!!!kunne sovet hele døgnet, om det så var liksom!!!! som sagt så er jeg jo veldig urolig i kroppen da, og føler j må ut å gå, og føler j må gjøre det og det.....ellers føler j meg bare laat!!! er det andre som har det slik eller har hatt det slik???er det vanlig liksom?? måtte bare få det ut her jeg liksom[:(]      Klem fra meg

Huff da, det hørtes ikke alright ut.
Tror jeg ville hørt med legen jeg, siden du er så svimmel!

Kan i grunnen ikke si noe om det er vanlig eller ikke, men sender i alle fall en klem!

jeg har de siste ukene vært veldig sliten  og vært plaget av svimmelhet. sjekket blodtrykket mitt og blodprosenten, de var normale verdier. så ble da fortalt at det er bare svangerskapsrelatert. har du sjekket BT og HB?

hei igjen.....jeg har sjekket blodtrykket mitt da, og det er jo veldig lavt, så et kan jo seff ha noe m det å gjøre!! men alikevel blir j liksom så oppgitt, for vil jo liksom så gjerne fungere opptimalt selv om jeg er gravid, om dere skjønner?..... jeg er liksom avhengig av å være i aktivitet, og nå klarer j liksom ingenting[:(] det er ikke noen god følelse, men j må vel sikkert bare godta det da??[&:]

Alt du nevnte er jo "normalt" til en viss grad da.. Jeg har og hatt en slik periode der jeg har vært totalt utslitt, er nok bare kroppen som prøver å fortelle deg at du må roe ned fra det tempoet du er vant til[:)]

Har vært veldig plaget med svimmelhet selv, er ikke så mye å gjøre med det sa jm, men om det vedvarte over lengre tid skulle jeg sykemelde meg. (noe jeg ikke vil selv da) Skjønner godt du vil fungere optimalt selv om du er gravid, det har/hadde jeg og store planer om, men etter å ha hørt på andre som har vært gravid før meg har jeg skjønt at "målestokken" endres litt når man er gravid[:)]

Lykke til i alle fall, det beste er nok om du får henta deg inn litt! Hvis ikke bør du sikkert kontakte jm eller lege for å få råd!

Hei!

Ja jeg kjenner meg veldig igjen i slik du beskriver at du har det for tiden.
Jeg går fremdeles og venter på "energien" som liksom skal vende tilbake i 2 trimester... Er svimmer ( har også lavt BT ), ekstremt trøtt, stresset ( alt jeg burde ha gjort og ikke orker ) osv osv + dårlig samvittighet overfor den lille og mannen over at jeg ikke orker å gjøre mer for dem enn jeg gjør. Får ikke nok frisk luft, spiser ikke sunt nok, trener ikke nok...

Du er normal - men det er plagsomt.

Lykke til - håper det ordner seg for oss begge! [:)]

takk takk for gode tilbakemeldinger[:)]er såå godt å høre at det er andre som føler samme liksom........ ja jeg får nok bare roe litt ned da....selv om det blir vanskelig, for er vant til å være masse i aktivitet!!! er såå rastløs..... men kroppen sier jo liksom ifra da det er nok oxo, og da gjelder det vel å ikke presse på!!! 

Øv deg på å senke kravene til deg selv og gi deg selv ros for bare å slappe av og nyte graviditeten innimellom[:)]

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Hjertebank, urolig i kroppen og stresset og utrolig sliten! Jeg har fått flere panikkanfall på grunn av den følelsen som du beskriver, følelsen av at man har så mye å gjøre og at man må få gjort ting, selv om man egentlig bare trenger å hvile. Jeg ble utrolig trist og nedstemt av å ha det slik. Det som hjalp for meg var å begynne på innkjøpene. Vi fikk kjøpt barnevogn og mesteparten av klærne og da roet panikkfølelsen seg i alle fall. Er fremdeles rastløs og urolig, men føler meg mye bedre. Snakk med jordmor/lege om det hvis du bekymrer deg.

Jeg er i uke 20 og har det på samme måte. Har BT på 100/55, så det er ikke unormal å være svimmel for meg ivertfall.... Jobber en del nattskift og får spesielt hjertebank og "angstfølelse" i forbindelse med det. Kommer nok av at kroppen prøver å si fra at den ikke orker så mye mer hard jobbing. Spesielt de hardeste skiftene gjør at jeg ikke orker så mye husarbeid, trening osv.
I mitt tilfelle skal jeg til lege om et par uker og har da tenkt å gå over i aktiv sykemld. Har flotte arb.givere som tar meg inn på kontoret når jeg ikke orker mer av min vanlige jobb.
Husk alle vordende mødre: Det er ingen som kommer å takker deg hvis du sliter deg ut!!!

littlebaby: sjekk blodprosent og jernlager. Min HB var gått betraktelig ned da jeg sjekka for et par uker sia. jeg hadde samme symptomer som deg, følte meg heelt utafor meg sjæl.. så nå tar jeg jern og merker det hjelper :-) mye mer energi! lykke til

Er nok dessverre vanlig ja.. ikke for å skremme noen men jeg har vært sånn i 3-4 mnd nå. Heldigvis snart ferdig jeg da!

Back
Topp