Er dette vanlig?

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg er igang med ivf og bruker menopur og orgalutran. Og i dag har jeg hatt veldig mye slimete utflod, ligner litt på El slim, er det normalt? For at de sprøytene som jeg tar skal jo hindre at El kommer av seg selv, så da kan jeg vell ikke ha El slim?
Tenkte å ringe inn til porsgrunn å høre imorgen, men håper noen har noen gode svar til meg her :-)

Jeg er igang med ivf og bruker menopur og orgalutran. Og i dag har jeg hatt veldig mye slimete utflod, ligner litt på El slim, er det normalt? For at de sprøytene som jeg tar skal jo hindre at El kommer av seg selv, så da kan jeg vell ikke ha El slim?
Tenkte å ringe inn til porsgrunn å høre imorgen, men håper noen har noen gode svar til meg her :-)

Er helt normalt - skal være sånn og det er bare et positivt tegn! Det er livmorslimhinnen som blir tykkere (noe den skal bli før innsett)! ;) hadde samme tankene selv, men fikk forklart det slik av de på sykehuset

Hadde akkurat slik selv gjennom alle forsøkene. Var som om tidenes eggløsning var på vei (og det er den jo i teorien)... ;) helt normalt!

EL slim har man jo før EL normalt også, altså utenom IVF. Det er jo et tegn på at eggene modnes og kroppen er i den fruktbare delen av syklusen. Jeg har hatt EL slim siden sprøytedag 4 tror jeg det var. Og utenom IVF så har jeg ofte EL-slim i opptil en uke før EL. :) Sædceller kan jo overleve 6 døgn i egglederen, så EL-slimet skal jo gjøre det best mulig for dem å svømme inn før egget løsner også. Selv om det ikke et aktuelt for oss akkurat nå da. ;)

Hadde akkurat slik selv gjennom alle forsøkene. Var som om tidenes eggløsning var på vei (og det er den jo i teorien)... ;) helt normalt!

Jeg har også hatt det på begge uttakene :) tenker det er helt normalt og et tegn på at noe skjer jeg :p

Så bra:-) Takk for svar, nå ble jeg glad og kjenner at jeg slapper av igjen :-)

EL slim har man jo før EL normalt også, altså utenom IVF. Det er jo et tegn på at eggene modnes og kroppen er i den fruktbare delen av syklusen. Jeg har hatt EL slim siden sprøytedag 4 tror jeg det var. Og utenom IVF så har jeg ofte EL-slim i opptil en uke før EL. :) Sædceller kan jo overleve 6 døgn i egglederen, så EL-slimet skal jo gjøre det best mulig for dem å svømme inn før egget løsner også. Selv om det ikke et aktuelt for oss akkurat nå da. ;)

Høres jo logisk ut når du sier det sånn:-P hehe bare tenker på alt for tiden, men da ringer jeg ikke inn av den grunn;-)

Har alltid El slim noen dager før El og litt murringer, så minnet veldig om det og var redd for at alle de fine eggene mine skulle slippe taket:p er nok litt hysterisk for tiden. Tenkte at det kanskje var normalt, men trengte å høre fra noen andre at det var det :D så takk for svar

Er så klar for å legge statusen som prøver på hylla for en god stund, men stimuleringen har jo gått helt bra og kommer nok til å gjøre det, må bare slutte å bekymre meg tror jeg. Godt det ikke er lenge igjen ;)

Ja bare bra med slim, jeg hadde massevis:D
Vanligvis stimulerer kroppen eggene til å vokse ved å produserer et hormon som kalles FSH, og deretter eggløsningshormonet LH, som da gir eggløsning. FSH gjør at kroppen lager østrogen, som gjør at du får el-slimet.
Ved ivf hindrer orgalutranen (eller sprayen når man har langt regime) kroppens egen produksjon av både FSH og LH, mens du samtidig tilfører FSH i sprøytene du tar. Det vil si at eggene stimuleres av FSH, som også gjør at kroppen lager østrogen, som igjen gir el-slim. Men uten LH blir ikke eggene sluttmodnet og holder seg på plass:) Eggløsningssprøyten man til slutt tar er et annet hormon, HCG, som er så likt LH at det lurer kroppen til å gjøre eggene helt klare til å komme ut.
Så slik klarer man altså å styre hva som skjer med eggene! Håper du skjønte den litt lange forklaringen, og at det bare er positivt med slim;)

Jeg ble nervøs akkurat som deg, og lurte på om kroppen overstyrte sprøytene. Fikk og beskjed om at det var helt normalt ;) Og så langt har alt gått etter planen :) Det er umulig å ikke tenke på alt som skjer. Lykke til videre i prosessen :)

Jeg ble nervøs akkurat som deg, og lurte på om kroppen overstyrte sprøytene. Fikk og beskjed om at det var helt normalt ;) Og så langt har alt gått etter planen :) Det er umulig å ikke tenke på alt som skjer. Lykke til videre i prosessen :)

Takk for det:-) ja kjenner at jeg tenker på alt :-P dette er jo helt nytt og spennende, men heldigvis ikke så lenge igjen, synes at det er veldig rart at det gjør meg avslappet for helt siden vi ble henvist til ivf har jeg gruet meg til uttaket, men nå kjenner jeg det ikke en plass, endelig forsonet meg med at vi må igjennom det og gleder meg til å se hvor mange egg vi får ut:-) :-)

Takk for det:) ja kjenner at jeg tenker på alt :p dette er jo helt nytt og spennende, men heldigvis ikke så lenge igjen, synes at det er veldig rart at det gjør meg avslappet for helt siden vi ble henvist til ivf har jeg gruet meg til uttaket, men nå kjenner jeg det ikke en plass, endelig forsonet meg med at vi må igjennom det og gleder meg til å se hvor mange egg vi får ut:) :)
Ja det er noe med at man vil komme til neste steg i prosessen. Alt er jo spennende, litt for spennende til tider :nailbiting::) Uttaket synes jeg gikk veldig greit og kjente minimalt :)

Back
Topp