Er dette vanlig *ang blodtrykk*

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Syns blodtrykket mitt økte så vanvittig fort på bare 6 dager, så bare lurer på om det er normalt :-) Legen sa blodtrykket var fint.
Legger ved hva de har vært på :-)

På fredag (for 5 dager siden) var det på 105/69 og i dag er det på 115/74.

Det har ikke lagt på 115 på overtrykk på to måneder. Er det vanlig at det kan øke så mye på bare 5 dager?
Er ikke redd for at det er noe gale er bare jeg som lurer på om det er vanlig?

Det kan vel variere mye iløpet av dagen og, så om du hadde målt på et annet tidspunkt kan det hende det hadde vært lavere.

Jeg har en måler for hjemmebruk her, og det kan være store forskjeller iløpet av dagen/dagene alt ettersom hvordan aktivitetsnivå har vært, hvor mye/godt jeg har sovet osv.

Det kan vel variere mye iløpet av dagen og, så om du hadde målt på et annet tidspunkt kan det hende det hadde vært lavere.

Jeg har en måler for hjemmebruk her, og det kan være store forskjeller iløpet av dagen/dagene alt ettersom hvordan aktivitetsnivå har vært, hvor mye/godt jeg har sovet osv.

Skjønner :-) Nå har jeg målt det hos legen på samme tidspunkt siden jeg ble gravid da :-) Bare syns det var så rart at plutselig på 5 dager så har det blitt så stabilisert :-) Har jo slitt med lavt blodtrykk nå siden juni og nesten besvimt osv pga dette så var bare litt sånn wow er det mulig følelse jeg fikk når jeg så dette :-)

Det er helt normalt :)! Fint blodtrykk og forskjellen er så liten og innenfor normalen at jeg ville ikke tenkt over det engang :)

Syns blodtrykket mitt økte så vanvittig fort på bare 6 dager, så bare lurer på om det er normalt :-) Legen sa blodtrykket var fint.
Legger ved hva de har vært på :-)

På fredag (for 5 dager siden) var det på 105/69 og i dag er det på 115/74.

Det har ikke lagt på 115 på overtrykk på to måneder. Er det vanlig at det kan øke så mye på bare 5 dager?
Er ikke redd for at det er noe gale er bare jeg som lurer på om det er vanlig?
Utgangspunktet ditt var lavt i forhold til "snittet" på 120/80. Overtrykket er mer variabelt, da dette kan påvirkes av dagsform, stress osv. Undertrykket er mer et konstant trykk. Verdiene du nevner her er veldig fine, og helt innafor :-)

Back
Topp