Er dette trøske? (Bilde)

Mamma til 3 :)

Forelsket i forumet
Vi har hatt behandling av trøske med snuppa,etter vi var en tur til legen og hun sa det var trøske. Våkna med et vræl og skreik til hun fikk komme inn til lege. Klarte til slutt å ta puppen på kvelden(!) etter Paracet.
•Vi holdt på i 2 uker med nystimex-tilsvarende som mycostatin(uten sukker)
De hadde ikke mycostatin på apoteket vi var på.
•fått ny sterilisert smokke etter hver sprøytedose
•canesten på bryst
•siste uken hadde jeg nystimex på bryst og lufttørking etterpå.
•vask av sengetøy og bh'er på 60grader
•farris er ikke prøvd.står på ammehjelpen at folk må slutte å anbefale det.

••fikk beskjed igår om å slutte behandling
-tok bilde nå nettopp.
Venter liksom bare på at skrikingen skal begynne nå :(

Er det i det hele tatt trøske?!
08c3a5b0e9aae7c3fd368a08c41dadff.jpg
 
Vi har hatt behandling av trøske med snuppa,etter vi var en tur til legen og hun sa det var trøske. Våkna med et vræl og skreik til hun fikk komme inn til lege. Klarte til slutt å ta puppen på kvelden(!) etter Paracet.
•Vi holdt på i 2 uker med nystimex-tilsvarende som mycostatin(uten sukker)
De hadde ikke mycostatin på apoteket vi var på.
•fått ny sterilisert smokke etter hver sprøytedose
•canesten på bryst
•siste uken hadde jeg nystimex på bryst og lufttørking etterpå.
•vask av sengetøy og bh'er på 60grader
•farris er ikke prøvd.står på ammehjelpen at folk må slutte å anbefale det.

••fikk beskjed igår om å slutte behandling
-tok bilde nå nettopp.
Venter liksom bare på at skrikingen skal begynne nå :(

Er det i det hele tatt trøske?!

(Inni kinnet)
08c3a5b0e9aae7c3fd368a08c41dadff.jpg
 
Ser ut som trøske. Mi hadde også det, var full av sånn i hele munnen, men hun var ikke plaget og hadde derfor ikke noe behandling/tiltak. Gikk over av seg selv :)
 
Øhm. Skulle forklare at jeg skulle redigere teksten (inni kinnet) på slutten av teksten. Men quotet meg selv. Og når jeg holdt på å skreiv det,kom baby borti og jeg sendte mld før jeg var ferdig .. pyttsann;p
 
Ser ut som trøske, ja! :( dessverre er behandlingen bare effektiv på 30-50 % av tilfellene eller noe.. vi holdt på i nesten fire uker med medisinen i munnen. Syns først det begynte å hjelpe da jeg leste på ammehjelpen at man bør tørke av tungen med en liten klut før man gir medisinen. Nå er alt borte! Kanskje det kan hjelpe? Hvis ikke medisinen hjelper kan du gå tilbake til legen, de har andre man kan prøve også :) ikke gi farris, det er bare vondt for dem <3
 
Ser ut som trøske, ja! :( dessverre er behandlingen bare effektiv på 30-50 % av tilfellene eller noe.. vi holdt på i nesten fire uker med medisinen i munnen. Syns først det begynte å hjelpe da jeg leste på ammehjelpen at man bør tørke av tungen med en liten klut før man gir medisinen. Nå er alt borte! Kanskje det kan hjelpe? Hvis ikke medisinen hjelper kan du gå tilbake til legen, de har andre man kan prøve også :) ikke gi farris, det er bare vondt for dem <3

Har ikke tenkt til å gi farris.

Vi fikk beskjed om å slutte med medisinen da:/ så tørr ikke fortsette da.. hvor lang tid fra du begynte med klut først, til det var borte da?

Jeg spurte om de hadde noe sterkere eller noe,for jeg hadde lest at det fantes noe lilla væske som kunne gies. (Noen hadde skrevet det på et forum ) vet ikke hva det heter,for set sto ikke. Legen visste ikke om det. :/
 
Jeg har også måttet gi opp kremen, de får så vondt i magen av den at både jeg og de blir kokko! Så vi tørker det bort med klut, og hvis det blir mye bruker vi kremen til det blir borte igjen. Noe dritt!!
 
Ser ut som trøske, ja! :( dessverre er behandlingen bare effektiv på 30-50 % av tilfellene eller noe.. vi holdt på i nesten fire uker med medisinen i munnen. Syns først det begynte å hjelpe da jeg leste på ammehjelpen at man bør tørke av tungen med en liten klut før man gir medisinen. Nå er alt borte! Kanskje det kan hjelpe? Hvis ikke medisinen hjelper kan du gå tilbake til legen, de har andre man kan prøve også :) ikke gi farris, det er bare vondt for dem <3

På bilde er det faktisk melkebelegg på tungen. Er bare inni kinnet og øverst oppi,bak overleppa hun har det. Da vi var til legen,hadde hun mer på leppene. Så har hjulpet bittelitt. Så surr at det ikke tok alt. Sikkert ikke mye vits med klut inni der:/
 
På bilde er det faktisk melkebelegg på tungen. Er bare inni kinnet og øverst oppi,bak overleppa hun har det. Da vi var til legen,hadde hun mer på leppene. Så har hjulpet bittelitt. Så surr at det ikke tok alt. Sikkert ikke mye vits med klut inni der:/

Uff stakkar liten <3 bør sikkert høre på legen, altså! Begynte med klut etter kanskje 2 uker. Ved tre uker var belegget borte, men vi fortsatte litt til for å være sikre. Har heldigvis ikke fått det tilbake.

Det hjelper sikkert å tørke bort så mye du kan uansett, da blir det på en måte mindre for medisinen å ta. Men skjønner at det ikke er så lett! Kanskje de har råd på helsestasjonen?
 
Uff stakkar liten <3 bør sikkert høre på legen, altså! Begynte med klut etter kanskje 2 uker. Ved tre uker var belegget borte, men vi fortsatte litt til for å være sikre. Har heldigvis ikke fått det tilbake.

Det hjelper sikkert å tørke bort så mye du kan uansett, da blir det på en måte mindre for medisinen å ta. Men skjønner at det ikke er så lett! Kanskje de har råd på helsestasjonen?

Forsto det slik at legen skulle ta kontakt på mandag, men virket ikke som de visste noe mer å gjøre..
 
Min fikk trøske fra hun var en uke gammel, brukte nystimex slavisk 4 ganger daglig i 8 uker, men ble aldri borte så jeg slutta. Nå gir jeg det ca hver 3.-5. dag, altså bare når hun viser tegn til at hun plages. Hun er 11 uker på torsdag
 
Back
Topp