Er dette symptomer?

F

Froken87

Guest
Hei dere,
Jeg har surra rundt i forum i hele dag, men finner ikke noe som ligner skikkelig, eller kanskje jeg tolker feil/misforstår. Litt bakgrunn; vi prøver å bli gravide, men jeg blir ikke "lei meg" når mensen kommer - det er helt greit at det ikke skjer enda, altså jakter jeg egentlig ikke symptomer i håp om å være gravid (dette er uansett en helt annen tråd).

22 dpo, dag8 ny syklus, 5+0
Nå har det seg slik at:
-vi hadde sex på EL
-mensen kom 2 dager for sent, varte bare i 3 dager, blødde nok til å kunne regnes som vanlig mens, men jeg pleier å blø mye mer de første 3-4 dagene, varer totalt i 6 dager.
-jeg har vanligvis murring en uke før mensen, ømme pupper, oppblåst, sterke smerter i korsrygg og nedre del av magen de første 2 dagene, så gir det seg
-de siste to ukene har jeg vært latterlig trøtt og slitt med hodepine (har sjelden hodepine)
-hele denne uka, fra mensen kom, har jeg hatt stikninger/svie i magen, øvre del, midt på og på sidene, siste to dagene har det gitt seg litt, men kjenner svie av og til i nedre del og stikninger i høyre side
-blir fort andpusten
-startet uka med halsbrann
-helt utslått en hel dag i uka som gikk
-murring som kommer og går i korsryggen
-noe som minner om verk eller voksesmerter i armene, brystkassen, rumpa, lår og legger (MYE!)
-ikke ømme pupper, men litt sår på utsiden og sår i huden over ribbebein og brytskassen

Er det noen som kjenner seg igjen i dette?
Hvis noen har hatt det sånn og ikke var gravide, hvor lenge varte "symptomene"?

Herlighet, vet ikke om jeg kan redigere jeg?

Jeg er i så fall 22 dpo, ev 5+0, hvis gravid, hvis ikke, på dag 8 i ny syklus

Ja, det glemte jeg å ta med. 2 tester, begge negative. Første onsdag, 18 dpo andre test i dag.

Jeg er mao ganske innstilt på at dette ikke er graviditet, men syns "symptomene" er litt voldsomme (og plagsomme!)

Hvis testene er negative nå ville jeg gått ut ifra at det ikke er pga svangerskap. Kan jo være el/mens er i anmarsj. Evt kanskje høre med lege om du føler deg litt utenfor normalen?
Ja, ikke sant. Kan kanskje være el i så fall men pleier ikke merke så mye i forbindelse med det, annet enn plutselige stikk, som menssmerter, en sjelden gang.
Har tenkt å kontakte lege hvis det ikke gir seg mot slutten av neste uke.
Kjenner jeg ikke syns så veldig mye om "falske symptomer"

For meg var symptomene helt like som før mens som ved graviditet denne gangen, ingenting som skilte seg ut før i uke 5/6 da kvalmen kom, men hadde da allerede positiv test.
Skjønner godt det er frustrerende! Håper du blir bedre snart da :Heartpink

Symptomene på graviditet og forsinket mens er dessverre veldig like. Hvis mensen fortsatt ikke kommer, kan du kanskje ta blodprøver hos legen?

Back
Topp