Er dette sykemeldingsgrunn?

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
Mye vann i beina når man har ett stå/gå yrke??
Jeg er gravid i uke 32,og har slitt mye med slitenhet og kynnere,så er 50% sykemeldt.

Men er vann i beina grunn til å bli 100% sykemeldt?
Det gjør jo vondt på fotbladene mine.

Det vet jo bare du. Om du ikke fungerer i arbeid så er det selvsagt sykemeldingsgrunn. 

Cutie Funny Bubbles skrev:
Det er opp til legen og vurdere. er legen som tar den avgjørelsen.

vet jo at det er opp til legen å avgjøre.
men er det medisinsk grunn?

Og syns dere det er grunn?

Ærlig talt så tar sjelden legen en avgjørelse uten å lytte til pasienten. Hadde vært totalt overtramp ellers. Til TS: kan du få tilrettelagt jobben?

Så absolutt :) du skal ikke gå sliten mot fødselen, dette er tiden for å slappe av å samle krefter så ja :)

Kleo79 skrev:

Ærlig talt så tar sjelden legen en avgjørelse uten å lytte til pasienten. Hadde vært totalt overtramp ellers. Til TS: kan du få tilrettelagt jobben?

Nei det kan jeg ikke.
Jobber som kokk i barnehage. og lager mat og tar oppvask.

Det må du kjenne selv, og sammen med legen komme frem til en løsning som fungerer for deg =) Prøvd støttestrømper? 

AnneEmilie skrev:
Det må du kjenne selv, og sammen med legen komme frem til en løsning som fungerer for deg =) Prøvd støttestrømper? 

Har prøvd støttestrømper ja.
Legen er litt vanskelig på det meste. 
(fastlegen min er i permisjon i 5mnd'er,så er vikar jeg går til)

Hvis du føler at ubehaget er for stort, evt at du får smerter, så ta det opp med legen. Det er ikke optimalt for gravide å presse seg for hardt, samtidig må man jo alltid se om det finnes andre muligheter. Hvis det ikke er mulig med noe tilrettelegging, så er jo alternativene ganske få. Det skal sies at du da har krav på svangerskapspenger, og dermed kan unngå sykemelding. Søknad til NAV om dette kan også jm skrive.

Jeg vil tro at du kan bli sykemeldt på det grunnlaget ja.
Du er allerede i redusert stilling pga formen din, og det er ikke så mange uker igjen til du skal ut i permisjon.

For veldig mange ender det med at man blir sykemeldt 100% før permisjonen rett og slett fordi formen ikke er slik at det er fornuftig å jobbe.
Ta vare på helsen din, ikke slit deg ut de siste ukene. 

Selvsagt er det kun legen din som kan bedømme dette, men jeg er 99% sikker på at du kan ende opp med å bli 100% sykemeldt.

Ønsker deg god bedring : )

Det er vanskelig å svare på. I utgangspunktet synes jeg den er litt tynn, men altså, hvis det er skikkelig vondt og invalidiserende så må du jo få slippe å gå sånn.
Jeg kan jo bare svare ut fra min erfaring, og jeg var kjempehoven, men uansett kan jeg ikke vite hvordan det oppleves for deg.
Kan jo hende du har et smertehelvete uten like for alt jeg vet.

Dani California skrev:
Det er vanskelig å svare på. I utgangspunktet synes jeg den er litt tynn, men altså, hvis det er skikkelig vondt og invalidiserende så må du jo få slippe å gå sånn.
Jeg kan jo bare svare ut fra min erfaring, og jeg var kjempehoven, men uansett kan jeg ikke vite hvordan det oppleves for deg.

Jeg har ikke et smertehelvete nei.
Men egentlig er dette toppen av alle andre "småplager" jeg har.

*Snuppo+1+1* skrev:

Dani California skrev:

Jeg har ikke et smertehelvete nei.
Men egentlig er dette toppen av alle andre "småplager" jeg har.

Ja det må jo på en måte være summen av plagene som blir avgjørende for om du makter å utføre jobben. Og det er det bare du som kan svare på.

*Snuppo+1+1* skrev:
Mye vann i beina når man har ett stå/gå yrke??
Jeg er gravid i uke 32,og har slitt mye med slitenhet og kynnere,så er 50% sykemeldt.

Men er vann i beina grunn til å bli 100% sykemeldt?
Det gjør jo vondt på fotbladene mine.

Ja det er er sykmeldingsgrunn når det påvirker utførelsen av arbeidet ditt:) 

Back
Topp