Er dette positive eggløsningstester? Lurer på litt om eggløsning

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hei gode forumdamer :)
Er dette positive eggløsningstester :wideyed:?

Begge tatt i dag. De er tatt 18 dager etter forige syklus første mensdag. (Etter jeg sluttet på minipiller i september har syklussene vært ca 37 dager)
76DAF42C-6DFE-4304-933A-B531F4C7EA1B.jpeg

Om de ser positive ut, hva betyr det? Betyr det at NÅ er det eggløsning:confused004? Eller snart:scratch? Hvor lenge før kan de bli positive?
Kan de være falsk positive også? Streken på testen jeg tok i morges var neste helt usynlig da jeg tok den nye testen kl 17. Kan den rett og slett ha tørket ut?

Jeg har ikke noe ekstra u, altså det berømte eggløsning slimet. For to dager siden var det litt «våtere» samtidig som jeg hadde svake mensen smerter. Men ikke tykt slim.

Hvor lenge lever et egg? Og når man får en positiv test, bør man da ha sex den dagen eller skulle man helst sett inn aksjer FØR en positiv test? Bør man da ha sex ofte/mye?

Jeg tar eggløsningstester for å bli kjent med kroppen min og signalene før vi er prøvere :happy: Vi tenkte ikke å prøve nr 2 før til våren. Jeg har PCOS om det har noe å si på sånne tester
 
Den nederste er positiv det vil si at du har eggløsning i løpet av 24-48 timer. Noen tester sier vell iløpet av 12-24 timer
 
Den nederste ser kanskje positiv ut. Ca12-36 timer før egget slipper får man positiv EL test. Egget lever ca 24 timer etter at det har sluppet. Det sies at det er nok med annenhver dag i den fertile perioden.
Jeg følte før at det var viktig å legge inn aksjer på selve EL dagen, men nå går vi for annenhver dag fra cd10-16/18 (har en syklus på 27-30 dager) for da vet jeg at det er noen svømmere som ligger å venter når egget kommer.
Mange har sterkere test på ettermiddagen fordi LH øker utover dagen, men noen får det tidligere på dagen. Noen har en veldig kort topp hvor man kanskje er heldig å få det med på testen og noen kan ha lengre topp.
Lykke til med testing!
 
Den nederste er positiv. Den er positiv først når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.
EL kommer vanligvis innen 12-48 timer etter positiv test, men vanlig antagelse er etter ca 24 timer. EL-slim behøver man ikke alltid å ha.
Egget kan leve ca 24 timer etter det slipper. Spermen kan derimot leve 5-6 etter ejakulasjon og sånn sett er det lurt å ha samleie før EL i tillegg til under EL for å optimalisere sjansene :)

Vet at noen med PCOS får positive tester flere dager på rad og at det derfor skaper usikkerhet rundt tidspunktet for EL. Om du vil vite helt sikkert er ikke tester alene optimalt, da kan du evt tempe i tillegg :)
 
Back
Topp