Er dette normalt?

FRK John Deere

Forumet er livet

Er blitt tilbudt jobb, sykepleier på et sykehjem.
I brevet står det at jeg må levere politiattest og helseattest!?
Politiattesten er helt grei, den forstår jeg, men Helseattesten.. hva i huleste skal de med den, og hva inngår i en slik test? er det normalt å måtte dra til legen til testing før man får faste stillinger?

Det har jeg aldri vært borti.. Og jeg har jobbet her og der som sykepleier i over 10 år... Syntes det hørtes merkelig ut.. Vandelsattest er en ting om man jo skal jobbe med barn - men helseattest????? Hva i all verden skal arbeidsgiver med den??

Redigert: tidligere måtte man jo vise fram tuberkulin sertifikat, men dette er det jo slutt på nå. Har du jobbet i utlandet/vært på sykehus i utlandet må du ta MRSA test. Men generell helseattest har jeg som sagt ALDRI hørt om....

Ei venninne måtte dette pga hun er utenlands og kommer fra et land med mer hepatitt (tror jeg det var). Men dette er maaaange år siden hun fortalte og du skal ikke stole på husken til ei i småbarnståka. Det kan være at det var å gi blod hun snakket om også når jeg tenker etter.

jeg er så norsk så det går ann å få bli, har ikke vært utenfor landegrensene siden klasseturen til london i 2002..

Jeg vet at en må ha helseattest for å jobbe offshore iallefall.
Den består  av urinprøve, hørsel og syntest, bmi og en blodprøve når eg tok den sist iallefall :)

Back
Topp