Er dette noe som går rundt på face nå eller? :-S

Grønnkommode

Betatt av forumet
"Vil be ALLE butikker passe på om dagen for nå kommer snart rumenere - PASS PÅ PENGENE DERES - LÅS KASSA NÅR DERE GÅR UNNA!! ALDRI VEKSLE EN KR MED DEM!!!"

Ehm.... Bare jeg som synes den statusen er helt usmakelig?

Ikke særlig trivelig skrevet, og kanskje unødvendig å skrive slike statuser.
Men er jo dessverre sant :(

super-prøver skrev:

Så du tar alle rumenerene under en kam? 

Vi har hatt, og har rumenere som leieboere. Skikkelige folk, med jobber. Han som bor i leiligheten nå har tre jobber faktisk. Det paret som bodde der før hadde eget vaskebyrå, og jobbet for kommunen med renhold av skoler og barnehager.
Det er ikke ALLE som er "sånn". Men jeg var skeptisk tidligere, det skal være sagt...

Trone skrev:

super-prøver skrev:

Så du tar alle rumenerene under en kam? 

Overhode ikke. Men det er dessverre et problem hver sommer og jul i butikken vår. Da kommer det masse Rumenere til sørlandet og forsyner seg. Utrolig synd at de som gjør dette skal ødelegge for de som er her og oppfører seg.
Men som sagt, er unødvendig å skrive slike statuser.

Usmakelig. Men desverre er det slik at de fleste som kommer for å veksle og slikt er ute etter å lure kassadama for penger. Det skjer hver sommer at vi får brev om å passe oss for de, for de surrer med masse penger og lurer bort for å si at de fikk for lite penger.

Heldigvis, er jeg KJIP på veksling, det er sjeldent de får mer enn 200 av meg.. 

Vi ringte rundt og advarte hverandre i butikkene i sentrum når de kom... De valser inn, snakker ikke Engelsk og avleder mens noen andre går og stjeler. De kan triksa.
Vi snakker ikke om vanlige "Norske" Rumenere, det er snakk om bander som reiser rundt i landet og sjeler.

Rekekreke skrev:
Vi ringte rundt og advarte hverandre i butikkene i sentrum når de kom... De valser inn, snakker ikke Engelsk og avleder mens noen andre går og stjeler. De kan triksa.
Vi snakker ikke om vanlige "Norske" Rumenere, det er snakk om bander som reiser rundt i landet og sjeler.

Ja, vi her i området ringer også hverandre og sier at nå er det fire stk som ser sånn og sånn ut og er ute etter å lage kvalm, stjeler og er generelt ufine.
Men jeg synes det å dra et helt folkeslag under én kam var litt drøyt :P

TralleTrollol skrev:
Vil bare føye til her at det heter å "gre alle over samme kam". Man drar dem ikke under en kam.

Hva er vitsen med å korrigere når du ikke vet bedre selv? Uttrykket er "å skjære alle over én kam".

Nedsig skrev:

TralleTrollol skrev:
Vil bare føye til her at det heter å "gre alle over samme kam". Man drar dem ikke under en kam.

Hva er vitsen med å korrigere når du ikke vet bedre selv? Uttrykket er "å skjære alle over én kam".

*fnise* 

Nedsig skrev:

TralleTrollol skrev:

Haha, nøyaktig det jeg skulle skrive. :)

Men ang. rumenerne: Herregud! Hurra for fordommer og fremmedfrykt. 
Jada, pass på pengene, men det gjelder for alle. Nok norske ungdommer/voksne som stjeler også... 

Back
Topp