Er dette noe alle vet?

Honningblomsten

Forumet er livet
Fikk beskjed for en stund siden, på den gamle bloggen min, at man ikke skal bruke babyolje i badevannet, for da skjer det et eller annet i luftveiene som gjør at livreddning er nesten helt umulig, hvis ungen skulle komme under vann..

Nei, det visste jeg ikke..

På HS, legen og hudlegen har alle sagt det er fint å bruke olje i badevannet, bare ikke hver dag.. pga porene i huden..

Hm!

Har jeg aldri hørt før! Jeg ble anbefalt babyolje i vannet på KK. Så de vet det i ell fall ikke...

Aldri hørt om[&:]

Dette er beskjeden:
hei:) du bør ikke ha olje i bade vanne vis barne er så uheldig og kommer under danner det seg en film i lungene å da er d nesten umulig å ta livreddning på de små :S d ble vi lært på første hjelps kurs, egentlig ganske skumelt og tenke på at folk ikke er klar over d:S

ORIGINAL: *Emmami*

unnskyld meg, men det er det teiteste jeg noen gang har hørt!!!

hvorfor i all verden sier alle leger, hs, jordmødre osv at vi kan bruke det...

det tror jeg lite på:) hadde ikke tenkt noe mer på det hadde jeg vert dere:)

Javell! IKke skyld på meg da[&:] Bare sier det jeg har hørt jeg!

Mulig dette er fakta, men det er vel ingen som lar barna bade alene?? Syns det er så mye skremselspropaganda jeg...

oj, dette visste eg ikkje.[&o]

ORIGINAL: UnniMoor

søta, det var ikke deg jeg svarte til sånn sett, det var den setningen! IKKE SUR PÅ DEG eller noe slikt!!!:) bare syns det var teit av hu å skrive slikt til deg! å gjøre deg usikker når det igrunn ikke bør ver sant. eller?

Ånei, hihi[:)] Trodde du ble sur på meg[8|]
Nei, jeg begynte å lure litt når jeg fikk den beskjeden[8|] Har jo aldri hørt noe om det før.. Å hvis det er farlig, så burde man vell få beskjed..[:)]

ORIGINAL: UnniMoor

Er sikkert noe sannhet i det der. Oljen er jo for utvortes bruk, og vi sørger for at babayen ikke kommer under vann, ikke sant? [;)] Vi anbefales olje i vannet pga eksem, men kan skal jo ikke under.

Neei, har fått beskjed om å bruke det pga. at babysåpen kan tørke ut huden[:-]

Back
Topp