Er dette navnet fin?

Mamma til 3 gull

Gift med forumet
Jeg er så ussikker selv.

Synes det i grunn er veldig fint men det er jo ikke så vanlig, mulig det er derfor jeg er ussikker siden jeg så sjelden hører det! Men samtidig klarer jeg liksom ikke å legge det helt fra meg!

Mathilda - Hva tror dere?

Mathilda er et nydelig navn!

Jeg har bestandig sagt at dersom jeg noen gang fikk ei jente så skulle hun hete det. Men nå er jeg usikker, for det er sååå mange som heter det nå. Er blitt et kjempevanlig navn de siste årene...

Er det så mange da? Jeg søkte på SSB sine sider og der sto det at det i Norge var 82 stk som hadde det som første fornavn, og 54 stk som hadde det som eneste fornavn!

Jeg synes ikke det er så mange jeg da, men mulig det er mange rundt deg som har brukt det!?

det er ett kjempe fint navn[:)]

og det er ikke vanlig når det er bare 82 som heter det[;)]

har ett søskenbarn som egentlig skulle hete MathildE, men hun så ikke ut som ei når hun kom til[8D]

Jeg liker det, synes det er fint! [:D]

Kjempe søtt!!!!![:D]

Kjempefint :) Her i gården har Mathilde vært opp til diskusjon...

nydelig spør du meg ja! [:D]
bare synd det er brukt opp i min familie..

ORIGINAL: KathMor

Jeg liker det, synes det er fint! [:D]

Kanskje ikke så mange som heter Mathilda da.

Men det er 3418 MathildE, 82 Mathilda, 801 Matilde, 136 Matilda. Og de aller fleste fikk navnet på 90- tallet og frem til i dag. Så en vil nok møte på en del variasjoner av navnet ja.

Men som sagt, jeg synes det er nydelig.

Og uansett hvilket navn en velger så vil det jo alltid være noen med samme navn. [;)] (Mest sannsynlig i alle fall...)

Mathilda er kjempefint...
Men jeg er fadder på to jenter som heter Mathilde [:)] 3 og 10 år... så det blir vel litt vel nært

kjempefint navn[:D]

Det er fint, men enda finere uten h synes jeg.. Matilda :)

Det er ett kjempe søtt navn!

Kjempefint navn!

Her er navnene bestemt faktisk, både til gutt og jente[:)]

Jeg liker navnet[:)]

syns d var et søtt og kjempe fint navn[:D]

Back
Topp