Er dette mulig?

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Jeg ammer baby nummer 1 og har kun fått mensen en gang deretter stoppet det opp. Jeg har derfor gått til gynekolog for sjekke status på modning av egg. Var inne 3.11, 17.11 og 26.11. Alle gangene fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen egg i modning og at det minst kom til å ta to uker før jeg fikk eggløsning. I dag fikk jeg positiv test; clearblue 1-2. Er dette i det hele tatt mulig? Jeg skjønner ingenting…

Jeg ammer baby nummer 1 og har kun fått mensen en gang deretter stoppet det opp. Jeg har derfor gått til gynekolog for sjekke status på modning av egg. Var inne 3.11, 17.11 og 26.11. Alle gangene fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde noen egg i modning og at det minst kom til å ta to uker før jeg fikk eggløsning. I dag fikk jeg positiv test; clearblue 1-2. Er dette i det hele tatt mulig? Jeg skjønner ingenting…
Alt er mulig når man ammer! Hvis du fikk pos test er du nok gravid ja! :)

Selv etter gynekolog sa jeg ikke hadde eggløsning?
Kan aldri vite når du ammer. Når gynekologen ser på eggstokkene, ser de hvor modent et egg ser ut *akkurat* da. Men prosessen kan forandre seg raskt, og du kan ha hatt feks et egg som begynte å modnes etter siste kontroll,en eggløsning som skjedde tidligere enn forventet, eller en eggløsning man ikke fanget på ultralyd mellom timene
Eggmodning kan gå fort, så selv om legen sa “minst to uker”, kan kroppen ha skiftet gir.

Last edited:
Back
Topp