Er dette lov?

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Jeg fant ut i dag at sjefen min har sagt til flere at jeg er gravid. Bl.a en it fyr på jobben, en tidligere kollega og hennes datter, som jeg vet om. Er dette lov? Jeg sa jeg var gravid når jeg var ca 11 uker pga en sykemelding. Jeg sa jo ikke at det var hemmelig eller noe, men tok liksom for gitt at det ble mellom oss. Foreløpig er det kun to venner og sjefen min som vet dette, så jeg vil jo ikke at det skal spres til hvem som helst heller. Hva synes dere?

Arbeidsgiver har jo ikke krav på å få vite hvorfor du er sykemeldt, men jeg regner da med at det skal være fortrolig info som arbeidsgiver ikke bare kan slenge ut som det passer for h*n....
Utrolig respektløst!

Sånt er ikke gøy. Derfor venta jeg lenge med å si noe til sjefen min. Andre kollegaer fikk vite først. Men enda rakk hun å komme meg i forkjøpet. Hun sa det på et personalmøte som jeg ikke var tilstede på.... Heldigvis hadde jeg fått informert de fleste, men manglet noen... Så sånn sett var det ingen krise, men ville si det selv. Kan du ikke bare si det til sjefen da, at du ikke vil det skal komme ut siden familie og venner ikke vet noe enda?

Klatremus Lillemann skrev:
Sånt er ikke gøy. Derfor venta jeg lenge med å si noe til sjefen min. Andre kollegaer fikk vite først. Men enda rakk hun å komme meg i forkjøpet. Hun sa det på et personalmøte som jeg ikke var tilstede på.... Heldigvis hadde jeg fått informert de fleste, men manglet noen... Så sånn sett var det ingen krise, men ville si det selv. Kan du ikke bare si det til sjefen da, at du ikke vil det skal komme ut siden familie og venner ikke vet noe enda?

Ja jeg tenkte å gi beskjed om det igjen i dag. Men når jeg fortalte om graviditeten så sa jeg også at ingen visste om dette enda. Gjort er gjort men hun trenger jo ikke akkurat si det til flere. Man vet jo aldri hvem son er bekjente med hvem.

Klatremus Lillemann skrev:

Ja jeg tenkte å gi beskjed om det igjen i dag. Men når jeg fortalte om graviditeten så sa jeg også at ingen visste om dette enda. Gjort er gjort men hun trenger jo ikke akkurat si det til flere. Man vet jo aldri hvem son er bekjente med hvem.

Det er så ulovlig som det kan bli!! Uakseptabelt.

Back
Topp