Er dette lov, angående samlivsbrud

Ja, for guds skyld - kontakt politiet!! Jeg hadde aldri klart å "vente"emoticon
Antakeligvis skjer det ikke noe, men bare tanken på å være borte fra barna mer enn 2 dager uten å ha hørt et pip... nei uff!

AnaBanana skrev:
*Susa* skrev:
Får en sånn feeling av at jeg leser i avisen i morra "Far kidnappet sine egne barn, barna og faren nå funnet døde. Drap og selvdrap"

Sosiale antenner er en fin bil?

jeg tok med meg ungen og dro - var på mekling 3 uker etterpå.
men han var yngre og jeg fullammet enda, så var liksom ikke noe annet alternativ.

Jeg tror han kan ta han med - ingen som kan si at det er mammaen som skal ha han, uansett hvem barnet har vært mest sammen med. Tror ikke det er noe lov som sier at barnet skal bo på bostedsadressen til mekling har skjedd. Altså f.eks. jeg som fullammet kunne jo ikke dratt uten å tatt med meg barnet, bare fordi det fremdeles hadde folkeregistrert adresse hos pappaen. Man kan jo ta med seg ungen på ferie...altså midlertidig utenfor registrert adresse. Folkeregisteret krevde at pappaen skrev under på flyttepapirene, men hvis han nektet det gjorde det ingenting...da de dro å sjekket etter noen måneder for å se hvor barnet faktisk bodde.

MEN man har ikke lov å nekte at mammaen skal se ungen!!! Den er jeg ganske sikker på. Tror hun kan anmelde for kidnapping da...?

Det kan vel umulig være lov!!! 

Med tanke på mødre (stort sett) som er redd for overgrep eller vold av far, men som likevel må sende barna dit før det er bevist... 

barnet ska l bli på bostedsadr, uansett hvem som drar eller blir, har ikke noe med at barnet skal være hos mor å gjøre. det skal være der det bor. uansett!

en jeg kjenner har anmeldt sin ex for å ta barnet ut av hjemmet på denne måten.

Barnet skal bo på bostedsadressen sin til meklingen er overstått. Dette blir regnet som kidnapping, så jeg ville derfor kontaktet politiet om jeg var henne.
Håper alt løser seg i rolige former.

Ho har nå vært hos politiet. er fikk ho beskjed om at han ikke hadde lov til å ta med seg barne på denne måtten. De skulle sette igang for å få barne tilbake til bostedsadresen, men de måtte først finne ut hvor han befant seg.
Så håper det vil ordne seg

Back
Topp