Er dette lov, angående samlivsbrud

bondekone

Forumet er livet
Er det lov, kan far bare ta med seg et barn på 1år og nekte mor å se barne til at de har vært hos mekler?
En jeg kjenner sitter helt fortvilt siden ho kom hjem fra jobb og gubben hadde bare lagt en lapp på borde at han tok med seg barne og flyttet og at ho ikke skulle ta kontakt med ham før etter mekling.
Faren har ikke vært så mye til stede siden han helle tiden har bare vært interisert i sine ting , ikke vært med på noen ting i det helle tatt. Dette er noe familie og venner på begge sider kan bekrefte

Mener jeg har hørt at banre ska bli der barne har bostedsadresse til etter mekling så sandt de ikke har blitt enige om noe annet
Faren mener også at han ska ha 50/50, noe som mor sier kan være greit men da ikke med 7 dager i mellom, ho mener det da burde være maks 2-3 dager mellom hver gang barne ser barne

Det der er kidnapping av egne barn. Og nei, såklart ikke lov. Ring politiet!

nei det er ikke lov!

bondekone skrev:

Mener jeg har hørt at banre ska bli der barne har bostedsadresse til etter mekling så sandt de ikke har blitt enige om noe annet

Mener å ha hørt det samme, men jeg vet ikke.
Hadde det vært mor som hadde pakket og dratt hadde det vel ikke sett like alvorlig ut.. Jeg vet ikke jeg, rett og galt her kommer an på så mye.
Men jeg tror ikke det er lov å pakke og dra med seg barn(a) slik, det kan det ikke være..

Sant nok, Smartass...

Men det er riktig som andre sier her, man kan ikke bare ta barnet. 

©Smartass skrev:
bondekone skrev:

Mener å ha hørt det samme, men jeg vet ikke.
Hadde det vært mor som hadde pakket og dratt hadde det vel ikke sett like alvorlig ut.. Jeg vet ikke jeg, rett og galt her kommer an på så mye.
Men jeg tror ikke det er lov å pakke og dra med seg barn(a) slik, det kan det ikke være..

Synnes uansett hvem som tar med seg barne uten å prate med andre part er galt jeg da. Her så kom mor hjem uten å vite noe og der lå lappen på borde og bare noen ting til barne var fjernet. For meg så virker det så litte gjenomtenkt ut av denne karen, virker ikke som han tenker i det helle tatt. Ble helt sjokket, siden vi ikke viste noen ting når han var her om torsdagen på besøk med gutten. han hadde tatt med seg ungen da på søndag forje uke og etter det har ikke mor sett barne

Jeg blir helt sjokkert!
Har hun ikke ringt politiet?!
Selvfølgelig er det ikke lov..

gi disse tipsa råda til venninen din.. dette hadde jeg aldri funnet meg i!!!
Hadde mannen gjort noe sånt.. hadde jeg gjort alt for å få sett barna igjen altså!!

*Hønemamma* skrev:
Jeg blir helt sjokkert!
Har hun ikke ringt politiet?!
Selvfølgelig er det ikke lov..

Nei ho har ikke gjort det, siden ho var redd for at det ville bli bråk, han har vært voldelig før.
Ho skulle avgårde idag til noen som ska bli med ho til politikamere for å forhøre seg hva ho kan gjøre slik ting er nå i forhold til barne

Det er nok desverre ikke et lovbrudd så lenge mor og far enda er samboere. Jeg sitter selv her fortvilet. gjorde det slutt med sambo på mandag. Tirsdagsmorgen fant jeg klesskapene til ungene tomme, med en lapp vi er dratt på ferie. ungene er 2 og 4 år. jeg har ringt politi og barnevernsvakta flere ganger å hvert helt fortvilet, men så lenge det ikke er fare for barnas liv griper de ikke inn og kan ikke se det er et lovbrudd så lenge vi fortsatt bor sammen og har del hovedomsorgJeg har aldri vært borte fra barna før og det er. helt forferdelig emoticon

*Susa* skrev:
Det der er kidnapping av egne barn. Og nei, såklart ikke lov. Ring politiet!

Sign!
Signerer UnniMamma91 her også.. Få ho til å ringe politiet, siden han også er voldlig!!

Ring politiet...fortell om lappen og si at du (altså henne) ikke aner hvor barna er..om de har det bra...eller noe...Hun har jo lappen fra BF! kan ikke skjønne at dette går ann!Lite gjennomtenkt av BF her!
Ville også på tirsdag(hvor ting åpner igjen) funnet en skikkelig god advokat som kan slike ting!
Har hun PRØVD å kontakte han? Vet hun hvor han er? Vet hun hvordan barna har det????

Ville kanskje prøvd å finne ut mens jeg hadde ringt politiet..hva med hans familie? Han kan ikke bare ta barna og nekte henne å se sine egene unger! er jo det han gjør ved å skrive "IKKE kontakt meg"

NEI! jeg hadde ringt politiet med EN GANG! og for alle del!! spar på lappen!! og ring til politiet for da er det REGISTRERT DER!!!!!!

hold oss oppdatert på dette! og masse lykke til til venninnen din! må være FORFERDELIG!!

Må bare legge til at jeg hadde ALDRI gått med på 50/50!!! Han virker jo ikke helt oppegående han der :-/

Han der kan jo virkelig ikke tenke på barnets beste og med en voldelig fortid burde han virkelig ikke ha barnet alene slikt. Hun bør virkelig snakke med politiet, og IKKE gå med på noe 50/50 prosent med en slik fyr. Han tenker jo kun på å straffe henne.

Får en sånn feeling av at jeg leser i avisen i morra "Far kidnappet sine egne barn, barna og faren nå funnet døde. Drap og selvdrap"

*Susa* skrev:
Får en sånn feeling av at jeg leser i avisen i morra "Far kidnappet sine egne barn, barna og faren nå funnet døde. Drap og selvdrap"

litt unødvendig den der kanskje

*Susa* skrev:

Nei uff, ikke si sånn da! emoticon

*Susa* skrev:

KØDDER DU??? Fy f*** er du helt tjukk i huet??

Det her er den drøyeste kommentaren jeg har sett her inne.. noengang faktisk...

Lykke til til både venninen til HI og til Ronjas mamma. Ring politi, få barna hjem.

Qualitas skrev:
*Susa* skrev:

litt unødvendig den der kanskje

antagligvis.. Men fikk en sånn følelse. Syntes det er rart morra ikke kontakter politiet når faren har stikki av med ungene!

*Susa* skrev:

Sosiale antenner er en fin bil?

Back
Topp