Er dette jekselfrembrudd?? *bilde* Oppdatert

x1xViola_

Forelsket i forumet
Da var tanna fremme og det blåe er borte [:)]
-------------------------------------------------------------------
.......Ser jo fryktelig vondt ut!! [&:]

Ja, det kan se sånn ut pga formen.. Den er jo hul i midten den tanna, og da kan det jo samle seg litt blod i midten..

Har lest om et par tilfeller der det var blått før tannen kom ut..
Men skal jo ikke si sikkert at det er det som er tilfelle på bildet!

Håper småen ikke plages.. [:)]

Jøss! Du fikk et bra bilde!

Når jeg prøver å ta bilde i kjeften til min sønn så blir det bare tull[8D] Men, må sies at han er 8 mnd[:D]

Har aldri sett et slikt tilfelle.
Er ikke meningen å skremme deg eller noe, men jeg har en del barn
i familien, både på min og gubben sin familie,men har aldri sett noe slikt.

Huff da..ser ikke godt ut det der nei.

Lydig unge = Bra bilde [:D][8D]

*senker skuldrene*

Oppdaga ei ny tann nede på "samme plass" også, og han har hatt veldig skiftende humør den siste uka.. Ganske dårlig ånde, så jeg mistenkte betennelse, men samtidig så hadde han nok vært meget smertepreget da..

Har snakka med legevakta sånn just in case og de sa at vi skulle bare følge med og evt kontakte tannlege over helga om det ikke ble bedre, evt ble verre..

Her fikk sønnen vår en "utposing" av noe som jeg tenker var tannkjøtt og blod når to av jekslene kom opp (fått ut tre, mangler en), og disse var blå-svarte...så ut som han hadde rosiner hengende fast i munnen. Men de forsvant bare plutselig og opp kom tanna!! Googla og syntes det var skummelt, men husker jeg fant noe info om at det var vanlig at det ble litt blodansamlinger når jekslene skulle ut...og det gikk jo helt fint! Tenker nok det går bra med den jekselen til sønnen din også[:)] Håper han snart får den ut og slipper å plages

ORIGINAL: Helene Smurfemor

Jøss! Du fikk et bra bilde!

Når jeg prøver å ta bilde i kjeften til min sønn så blir det bare tull[8D] Men, må sies at han er 8 mnd[:D]

Han er 1 år den 9 jan..og det måtte 4 hender og ett speilreflekskamera til [:D]

Har aldri sett slikt før....
Stussa litt på at en jeksel vil ut nå før de andre tennene har kommet ut?[8|]
Eller er jeg helt fjern?

ORIGINAL: Frustrert Frue

Eller er jeg helt fjern?

Har aldri sett eller hørt det før jeg heller, så ble helt dårlig når vi oppdaga det nå ikveld... Han har fått tenner i hytt og pine siden han var 3 mnd.. Men har hørt og lest at de 8 framtennene kommer først, deretter jekslene og så hjørnetennene..

ORIGINAL: Otilia

ORIGINAL: Frustrert Frue

Eller er jeg helt fjern?

Har aldri sett eller hørt det før jeg heller, så ble helt dårlig når vi oppdaga det nå ikveld... Han har fått tenner i hytt og pine siden han var 3 mnd.. Men har hørt og lest at de 8 framtennene kommer først, deretter jekslene og så hjørnetennene..

Okey....mine unger har fått jekslene sist hvertfall.....men alle er ikke like [:D]

Du kan ta det helt rolig, dette er noe som kalles en erupsjoscyste. Det er helt ufarlig og neppe plagsomt og forsvinner helt av seg selv. Tannen bryter vanligvis lett gjennom dette. Det som er blått er bare en liten blødning i tannsekken. Det er veldig, veldig sjelden en må gjøre noe med det. Det er i så fall bare hvis frambruddet av tannen blir veldig forsinket.

æææu, så skikkelig vondt ut! men det kommer helt sikkert ei tann der snart ja, har og hørt det er normalt. betryggende med ord fra FrøkenM og da[;)]

ORIGINAL: FrøkenM

Du kan ta det helt rolig, dette er noe som kalles en erupsjoscyste. Det er helt ufarlig og neppe plagsomt og forsvinner helt av seg selv. Tannen bryter vanligvis lett gjennom dette. Det som er blått er bare en liten blødning i tannsekken. Det er veldig, veldig sjelden en må gjøre noe med det. Det er i så fall bare hvis frambruddet av tannen blir veldig forsinket.

Puuuuh!!!!

Tusen takk for svar, damer [;)]
Da har jeg allerede lært noe nytt i det nye året, gitt [:D]

Oppdatert

Oi helsiken[X(]

Ikke rart dem er så fortvila når dem er på vei ut[&o]

Back
Topp