Er dette helt horribelt? *Donaldgave*

Dramadama

Gift med forumet
Denne gaven i ukens Donald er visst veldig fæl. Det er en "edderkoppkatapult".

Er det kun fordi det bare er to uker siden 22.juli, eller det faktum at den kan ligne en pistol?


http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4191940.ece

(Jeg tenkte ikke akkurat på Utøya når jeg så "pistolen")
 
jeg synes ikke det var så fælt jeg da....
 
Flesteparten av de som har svart under artikkelen på aftenposten er menn ser det ut til, får se om det blir noe annerledes svar her hvor det mest er kvinnfolk ;)
 
Ser ikke problemet faktisk...
 
Makan!! Noe så unødvendig!! Jeg hadde faktisk nekta barna mine å kjøpt donald denne uken hvis de hadde vært gamle nok til å lest det. Men det er fordi jeg har en enormt voldsom edderkoppfobi å hadde bæsja på meg hvis noen hadde skutt en edderkopp på meg.
Men nei, jeg kan ikke si at jeg tenkte på tragedien i Oslo da jeg så bildet.

 
Jeg var negativ til våpen til barn lenge før 22. juli, og hadde aldri kjøpt et Donald med en så meningsløs leke i! I denne tiden synes jeg også at man skal ta hensyn til folk som føler seg støtt av å bli siktet på med våpen, om enn lekevåpen av den mer tuellete typen.
 
Ser ikke problemet med den i det hele tatt. Men som en kommenterte under atikkelen, så finner barn "pistoler" blandt hva som helst, hvis de virkelig vil ha en når de leker.
 
lar ikke være å kjøpe et donald blad pga den leka der.
 
Jeg tenker ikke særlig over det, men skal jeg være helt ærlig så synes jeg de kunne valgt en annen farge...
 
Så teit at folk skal reagere på alt! Jeg synes ikke det er noe grunn til å tenke på tragedien pga en liten leke. Barn har jo vannpistoler over hele landet hele sommeren. Alle de lekene er vel ikke fjernet fra butikken vil jeg tro.
 
Ser ikke helt hva som er feil med det jeg, leke våpen(alt fra gevær til sabeltann sverd) har barn lekt med i alle år..de blir ikke drapsmenn eller annet av den grunn.

Noen overreagerer veldig mener jeg da. Denne tingen var faktisk ikke et våpen heller da, men en katapult.

Skal de droppe vanngevær og våtdrakter også siden han brukte det på Utøya? Altså brukte han ikke vanngevær men ekte..man kan ikke holde på sånn!
 


Rekekreke skrev:
Ser ikke problemet faktisk...



 
Nei, jeg synes heller foreldre får snakke med barn om våpen og at det faktisk ikke er lov å sikte og skyte på hverandre. Unger er ikke dumme!
Og en alminnelig krokete pinne er den perfekte pistol i et barns fantasi.
 


Fru Riskorn skrev:
Jeg var negativ til våpen til barn lenge før 22. juli, og hadde aldri kjøpt et Donald med en så meningsløs leke i! I denne tiden synes jeg også at man skal ta hensyn til folk som føler seg støtt av å bli siktet på med våpen, om enn lekevåpen av den mer tuellete typen.



Enig med deg !
 
Back
Topp