Er dette greit? *urettmessig stønad*

2for1

Flørter med forumet
Jeg har en venninne som har vært litt av og på med kjæresten, men de har for det meste vært sammen og de har bodd sammen i nesten ett år og barn nummer to har kommet nå og så under en samtale om skatt, nevner hun at hun fortsatt står oppført på gammel adresse slik at hun skal få mer penger. I hennes tilfelle er det snakk om 10 000 kr mer i mnd. synes dere at dette er greit? Blir ikke folk tatt for slikt?

Må si at dette irriterer meg og jeg synes ikke det er greit at hun urettmessig får så mye fra fellesskapet.

hun er nok laaaaaangt fra den eneste som gjør slikt. 
Men det er ulovlig, og blir de tatt kan de vente seg en smell. De tar vel stikkprøver innimellom, men de klarer jo ikek sjekke alle.

Syns heller ingenting om slikt!!

Er vel og noe med at dersom noen vet at det skjer er de pliktig å informere myndighetene. Her snakker vi ganske store trygdebedragelser over i værstefall mange år.

Ho er nok ikke den eneste som gjør det. Det er slike personer som gjør at mange blir sinte over systemet over a tnoen klarer å snylte til seg goder som andre kunne ha bruk for
Blir de oppdaget blir det en kraftig bot

Ho er ikke den eneste. Og om du vet om slikt så synes jeg du skal melde henne anonymt til NAV jeg. Det der er så ufattelig irriterende. SNYLTERE skulle hatt LAAAAAAAAAAANG fengselsstraff!

Sikkert mange som får alenemorsstønader uten å egentlig oppfylle kravene ja.

Jeg hadde tipsa nav, det er folk som jobber for at hun skal kunne få de pengene, og hun har ikke en gang rett på dem.

Mange blir tatt ja, men mange slipper også unna. Du kan varsle NAV anonymt.

Irriterer meg grønt. Tips nav. Sånt irriterer meg så at jeg kunne tipsa om det var familie også.. Er så synd at de som faktisk fortjener hjelp ikke får det, også sitter det mange rundt i landet og snylter til seg pengene .

Er greit å se at det ikke bare er meg som synes det er stygt gjort å snylte.

Er dere sikker på at man kan tipse anonymt? Kanskje ett dumt spørsmål..

Vurderer å sende dem en mail..

Back
Topp