Er dette gode rier ? Rieklokke

Ønskemamma2022

Glad i forumet
IMG_3453.PNG Kjenner magen strammer seg og blir helt øm under ribbena og lungene..... har gått med menssmerter i hele dag som har sittet i rumpa og korsryggen......

Har nå tatt tiden på de, nå som jeg sitter hjemme i sofaen og hviler.

Men syntes rieklokka er vanskelig å skjønne :bored:

Noen av riene/kynnerne kjenner jeg veldig godt og andre ikke..

Hvordan tolker dere denne ??

Jeg bruker ikke rieteller. Rett og slett fordi man lett bare blir usikker av det. Kjenn på kroppen din. Ring føden hvis du er usikker =)

Oppholdet mitt mellom riene var mye kortere og varierte fra 1.20-2.30 når jeg dro på sykehuset. Varigheten var nogenlunde lik. Hadde gode 4cm åpning når jeg kom inn. Men dette med rier varierer helt sikkert fra person til person! Ta heller kontakt med føden om du er usikker :)

Jeg bruker ikke rieteller. Rett og slett fordi man lett bare blir usikker av det. Kjenn på kroppen din. Ring føden hvis du er usikker =)

Enig! Her kjørte vi til sykehuset med "bare" ganske vonde rier som varte +/- 1 min og alt fra 1 - 8 min mellom. Hadde 5-6 cm. 50 min etter undersøkelsen sa 5-6 cm var baby født. Så rieteller sa meg inenting. Vi dro inn pga det ble hyppigere og mer smertefullt. (Samt erfaring fra mine andre fødsler om at når det først tar seg opp hos meg går det FORT.)

Når JEG får rier så har ekstremt jevnt mellomrom mellom seg og varer ca akkurat like lenge. Jeg klarer fint å snakke meg gjennom riene (jeg sang meg gjennom de verste modnigsriene sist) - var kun pressriene jeg ikke klarte å snakke samtidig som jeg hadde dem.

Så er veldig individuelt.
Fikk også «grei beskjed» fra en kvinnelig overlege ved forrige fødsel om at man gjerne får samme fødehistorikk som sin mor: gikk mor overtid så går datter overtid. Hadde mor styrtfødsel så får gjerne datter styrtfødsler. For meg stemte dette sist (håper det Ikke stemmer denne gangen for orker ikke gå 13 dager over)

Back
Topp