Er dette for noe?!

Theeri

Betatt av forumet
Har så sykt vondt i lysken området og på en måte hele underlivet... altså ikke inni... men fra lysken og over.. [emoji85]
Det har begynt først for bare et par dager siden og blitt så fort værre at jeg rett å slett ikke klarer å gå?! [emoji32][emoji26] værst fra sittende stilling til å reise meg opp å gå. Helt forferdelig! [emoji21]

Noen som har vært borti lignende?

Kan minnes om stølhet bare sykt mye vondere...

Jeg sliter også med smerter i lysken, men kun på høyre side. For meg er det mer stikkende, men ofte når jeg reiser meg opp og skal gå etter å ha sittet. Og noen ganger etter jeg har tømt blæra. Jeg lurer på om det kanskje kan være pga. lille ligger i klem på noe, men jeg aner ikke. På oul lå han iallfall med hodet den veien mot blæra mi. Tenker jeg skal høre med jordmor når jeg har time og evt. bestille time til kiropraktor.

Bekkenløsning kan gjøre vondt der.. jeg sleit med både bekkenløsning og bekkenlåsning sist. Låsningen var smerter i korsrygg og ene rompeballen på en måte. Bekkenløsningen var kjempevondt i lyskene og sidene, og litt over skambenet.. Så mulig det er bekkenløsning på gang.. Mitt råd etter å ha vært gjennom det før OG fått behandling. Få hevisning hos lege og få deg en time hos fysio/manuellterapeut. Jeg fikk kjempegod hjelp hos manuellterapeut og selv om behandlingen var ganske pain så var det veldig værdt det.. Mange ting som er en fordel å unngå om du begynner med bekkenløsning, men det kan du jo lese om eller merker kanskje på kroppen :-) God bedring!

Ok Tusen takk for svar! Det høres veldig likt ut. Også bare høyre side her nå. [emoji50] og over skambeinet. Hva gjør fysioterapeuten med bekkenløsning? Kjenner jeg er veldig skeptisk og vet ikke om jeg tørr? [emoji23]

Ok Tusen takk for svar! Det høres veldig likt ut. Også bare høyre side her nå. [emoji50] og over skambeinet. Hva gjør fysioterapeuten med bekkenløsning? Kjenner jeg er veldig skeptisk og vet ikke om jeg tørr? [emoji23]
Fysioterapeut masserer og gir deg forebyggende øvelser. Manuellterapeut kan også manipulere leddet hvis de mener det er låsning og ikke bare løsning.

Det er ikke farlig! Og SÅ verdt å starte med behandling tidlig [emoji1] Da har den størst sjanse for å faktisk gi ordentlig effekt [emoji4] Jeg startet i uke 13. Føler meg nesten helt fin nå. Sist ble jeg sykemeldt tidlig og hadde helt ræva vondt. Visste ikke om så mye annet og legen min var ikke mye til hjelp.

Min manuellterapeut bare klemmer og trykker. På forskjellige punkter. Skal ikke lyve å si at det ikke er vondt der og da - for det er det... men sååå mye bedre blir det og virker faktisk. Kan nesten love deg at når en har skikkelig bekkenløsning gjør man ALT for å få lette litt på smertene... hehe.

Min manuellterapeut bare klemmer og trykker. På forskjellige punkter. Skal ikke lyve å si at det ikke er vondt der og da - for det er det... men sååå mye bedre blir det og virker faktisk. Kan nesten love deg at når en har skikkelig bekkenløsning gjør man ALT for å få lette litt på smertene... hehe.
Ok. [emoji16] hehe. Ja nå er nok ikke jeg de som har det værst. Men om dette er bare starten når det gjelder smerter v/bekkenløsning så tror jeg det er greit å være tidlig ute som flere sier... [emoji28] ringer legen i morgen og får henne til å hjelpe meg med å få behandling! [emoji3]

Da jeg var hos jordmor spurte hun om jeg hadde hatt voksesmerter i lysken? Kanskje det er det? I så fall er det sikkert vanlig siden hun spurte om det :P

Back
Topp