Er dette feber??

ORIGINAL: Luremus

Jeg hadde definitivt IKKE sendt henne i bhg. Feberen er også som oftest lavest om morgenen. Og det er jo en regel i enhver bhg at febersyke barn IKKE skal i bhg. Greit at almennformen til jenta di er bra, men uansett hva feberen kommer av kan hun smitte alle de andre barna i bhg...............

på ungene mine er det febr for normal tempen dems ligger på 36

ORIGINAL: Lissyjane

Dere andre som har lav kroppsetepm, ville dere latt være å gå på jobb om dere hadde 37.9? For jeg har 36 til vanlig,men om formen ellers var helt fin,så hadde jeg gått. Og jeg hadde sendt henne i bhg Pink[;)]

Jeg hadde nok gått på jobb, men så skal det mye til føre jeg holder meg hjemme fra jobb så lenge jeg kan klare å utføre jobben min.
Men hadde ikke sendt ungen min i barnehagen pga jeg vet hu garantert kommer til å bli mye dårligere utover dagen og blir gaske dårlig av feber. Så hu skulle fått hvert hjemme og slappet av der det er litt roligere enn i barnehagen.

Holdt henne hjemme,bra var det for feberen økte til 39.7 [:)]

ORIGINAL: KL82

Jeg ser ikke på det som feber, og så lenge allmenntilstanden hennes virker bra, så hadde jeg sende henne i bhg

Enig.

37,9 er vel ikke feber, men på grensa.. Er vel minst 39 som er feber...
Var det helsesøstra sa til meg...

ORIGINAL: Olline

I våres bhg er febergrensen på 37,5, selv om jeg mener det ikke er feber når tempen er under 38. 

hæææ?? Min sønn ligg på over 37.5 aillti hainnn..nærmar 38... kainn tij gå i barnehage hainn da..haha

ORIGINAL: mammanina88

Nææh! Vil ikke akkurat si at det er feber.. Spørs jo hva normal temp. hennes er? Men hadde sett ann almenntilstanden[:)]

Helsesøster sa til meg at om man har 35 eller 36 som vanlig temp, så får man ikke feber med 38 grader og sånn.. Feber får man når man er oppi 39, uansett hva vanlig temp er...

Uansett hvor høy temperaturen er så tenker jeg sånn, at hvis jeg syns det er nødvendig å måle snuppa eller min temp så er jo det fordi man ikke oppfører seg eller kjenner seg vanlig.

ORIGINAL: smash

Helsesøster sa til meg at om man har 35 eller 36 som vanlig temp, så får man ikke feber med 38 grader og sånn.. Feber får man når man er oppi 39, uansett hva vanlig temp er...

æ og har fått beskjed om det!!har itj fortar feber fordi om man har lav kroppstemperatur meint mi HS

Jeg hadde sendt barnet i barnehagen!!

skal nå i værtfall ha over 38,5 før det kalles feber!!uansett hva normaltemperaturen til barna deres har!

37.9 er feber og indikasjon på infeksjon. Det er ingen rom for "tolkning" på det, feber er feber og har kun en funksjon: Å varme opp organene / blodet i kroppen slik at inntrengende bakterier/virus dør/svekkes slik at b.la hvite blodceller og enzymer kan gjøre jobben sin med å enten A: rydde opp restene, eller B: uskadeligjøre de svekkede bakteriene/virusene.

ORIGINAL: *p!nk smile*

God bedring til jenta di[:)]

ORIGINAL: Elimor

ORIGINAL: *p!nk smile*

God bedring til jenta di[:)]

Tusen takk for det Elimor[;)]

Back
Topp