Er dette et problem?

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Som vanlig grubler jeg litt for mye her. Lillesøster hadde omgangssyke for noen uker siden. Vi måtte vekke henne midt på natten for å dusje oppkast ut av håret hennes, og siden har hun blitt fullstendig hysterisk dersom pappaen eller jeg prøver å vaske håret hennes. At storebror vasker håret hennes derimot, det er like morsomt som før.

Ville dere anstrengt dere skikkelig for å finne en måte å få vasket babyens hår på selv, eller latt storebror gjøre det i flere måneder fram til hun forstår mer når jeg prøver å overtale henne? Besteforeldrene mener at dette ikke er noe problem så lenge han synes det er morsomt, men jeg føler veldig strekt på at det er mitt ansvar, ikke hans. Han har forsåvidt "hjulpet til" med badingen siden hun ble født, men tidligere har det vært fordi han synes det er morsomt, ikke fordi jeg trenger hjelp. :S Hva ville dere gjort?

Jeg hadde latt storebror gjøre det så lenge han synes det er gøy :)

Så lenge han synes det er gøy ville jeg også gjort det. De synes ofte det er gøy å hjelpe til og føler seg store da.

Så lenge han synes det er gøy, ser jeg ikke noe galt i det. Regner ikke med du tvinger han akkurat :)

Kan prøve og sammenlikne litt da, han hjalp sikkert masse til da hun var nyfødt/ mindre baby? Leker med hun, henter ting til hun, hjelper med å hente bleie når hun stelles og slikt?
Teodor snakker allerede masse om at HAN skal skifte bleie på babyen når den blir født, han skal synge nattasang, skru på uroen, ha babyen i senga osv!
Han kan selvsagt ikke gjøre alt det, men vi kommer til å la han hjelpe til alt han vil, så lenge det er på hans initiativ og han ønsker det selv. 
Ser absolutt ikke noe galt i det =) 

Teodor høres akkurat ut som Felix. :) Felix er nøye på at det er hans lillesøster, og han har hjulpet til med det meste hele tiden. Den første kvelden etter at hun ble født hadde han det raserianfallet fordi han ikke fikk ta henne med i sengen sin. :P  Det ble også noen små konflikter da han mente at det var hans tur til å bære henne i bæresjalet, og da det var hans tur å amme henne. :P Heldigvis kan han hjelpe til med det meste annet. :) Vi er heldige. Det er fantastisk mye bedre med storesøsken som vil ha babyen i sengen sin, enn med storesøsken som helst skulle levert tilbake babyen. :)

Interessen for bleieskift har dabbet av, men han kommer fremdeles løpende hver eneste gang vi tapper i badevannet, og insisterer på at han skal vaske henne. Jeg har sneket meg til å bade henne mens han har vært ute noen ganger, fordi jeg ville ha en kose-badestund alene med henne. Nå har det forvandlet seg til et bademareritt, så nå frister det ikke å lure ham mer. :S 

Ja jeg håper heller han fortsetter å ville hjelpe til, enn å foreslå å sende babyen tilbake :-p

Ja, det er jo kjempekoselig at han vil hjelpe til fortsatt :) Høres ut som han er en veldig snill storebror....

Amelia ville også ha Eveline på rommet sitt da hun ble født, skrudde på uroen med en gang vi kom hjem fra sykehuset og skjønner ikke helt hvorfor hun ikke får bære henne.

Helt klart mye bedre det enn at det var som med storebroren min da lillebroren vår ble født. Han ville nemlig kaste han på søppelfyllinga. Men det varte visst ikke lenge før han var helt fortapt i ham han også :)

Back
Topp