Er dette et dårlig tegn?

Pippi123

Elsker forumet
Utmarsj 2024
Hei! Aldri publisert her før, men trenger å høre hva dere tenker. Er i uke 11 + 5 pg har tul om ei uke.
Sluttet på xonvea kvalmestillende for en dag siden, for å se om jeg berget uteb.

Idag på formiddagen ble jeg plutselig veldig uggen form. Kvalm, svimmel, varmefølelse i kroppen , tenkte det var fordi jeg slutta på tablettene.

La meg på sofaen og sov en liten halvtime. Våknet å måtte veldig tisse. Ser da at når jeg tørker meg er det lyst lyst blod. Tørker mer og der er litt mørkere.
Ikke renner det blod og ikke kommer det mer foreløpig.
Har også svake mensenmurringer.

Er dette et dårlig tegn? Hilsen førstegangsgravid som vurderer å komme seg på privat ultralyd imorgen

Hei! Aldri publisert her før, men trenger å høre hva dere tenker. Er i uke 11 + 5 pg har tul om ei uke.
Sluttet på xonvea kvalmestillende for en dag siden, for å se om jeg berget uteb.

Idag på formiddagen ble jeg plutselig veldig uggen form. Kvalm, svimmel, varmefølelse i kroppen , tenkte det var fordi jeg slutta på tablettene.

La meg på sofaen og sov en liten halvtime. Våknet å måtte veldig tisse. Ser da at når jeg tørker meg er det lyst lyst blod. Tørker mer og der er litt mørkere.

Er dette et dårlig tegn? Hilsen førstegangsgravid som vurderer å komme seg på privat ultralyd imorgen

Hei,
Skjønner godt at du blir bekymret!
Mange opplever slike blødninger fordi slimhinnene er mye skjørere når man er gravid.
Hvis dette var meg, ville jeg sett om det var mulig med privat ultralyd - litt avhengig av om
Du har vært på ultralyd tidligere :)

Hei,
Skjønner godt at du blir bekymret!
Mange opplever slike blødninger fordi slimhinnene er mye skjørere når man er gravid.
Hvis dette var meg, ville jeg sett om det var mulig med privat ultralyd - litt avhengig av om
Du har vært på ultralyd tidligere :)
Takk for svar har ikke vært på ultralyd i det hele tatt enda!

Forstår godt at du blir bekymret! :Heartred men det er mange som opplever blødninger uten at det er noe galt også. Ville uansett ha kontaktet enten lege, jordmor eller sykehuset for å få sjekket det. :Heartred

Ring legekontoret i morgen.. ❤️
Jeg fikk "Ø-hjelp" på gyn ved blødninger i svangerskapet.

Takk for svar har ikke vært på ultralyd i det hele tatt enda!

Da ville keg bestilt en ultralyd hvis du har økonomi til det :) ❤️
Du kan være heldig å få komme inn på sykehus, men det er dessverre ikke så lett heromkring. Eller man må vente flere uker på å få tildelt time. Her måtte jeg 2 ganger på legevakta og mase for å bli henvist til sykehus i uke 13, så fikk jo sjekk tilslutt men belastende å måtte dra ned på legevakt, vente 1 time, også mase. Var da på et sted uten tilbud om tidlig ultralyd privat, ellers hadde jeg nok bare bestilt time via det for å få fortgang i ting.

Da ville keg bestilt en ultralyd hvis du har økonomi til det :) ❤️
Du kan være heldig å få komme inn på sykehus, men det er dessverre ikke så lett heromkring. Eller man må vente flere uker på å få tildelt time. Her måtte jeg 2 ganger på legevakta og mase for å bli henvist til sykehus i uke 13, så fikk jo sjekk tilslutt men belastende å måtte dra ned på legevakt, vente 1 time, også mase. Var da på et sted uten tilbud om tidlig ultralyd privat, ellers hadde jeg nok bare bestilt time via det for å få fortgang i ting.
Takk, ja tror faktisk jeg gjør det imorgen! Holder til i Trondheim så her er det heldigvis mange muligheter
Det hørtes utrolig slitsomt ut ja :o håper det gikk bra med deg❤️

Takk! Så tidlig som snart uke 12 og?

Jeg fikk det 5+5 og 6+4. Kommer nok an på kapasiteten, men jeg ville fortalt legen at du har blødninger i 12. svangerskapsuke, og er bekymret for hva det kan være..

Blødninger er mer vanlig en vi tror virker det som. Men forstår godt at du er bekymret. Jeg hadde frisk blødning en kveld i uke 7+3. Gikk over i brunt gammelt blod utover neste dag. Fikk komme til gynekolog og der viste det seg at alt var i orden, noe det også var på ultralyden uken etter og nå 11+3. Ettersom du er kommet såpass langt kan det godt være du får en ultralyd på sykehuset om du først tar kontakt med fastlegen din for en henvisning, så jeg ville prøvd det først før en evt bestilling privat.
Krysser fingrene for at alt går bra :Heartpink

Hei. Jeg er i over 12 uker. Blød av og på. Men bare når jeg tisser. Fikk beskjed når jeg var på tidlig ultralyd i uke 6 at jeg har såre slimhinner og livmorhalsen er litt sår. Gyn sa det det ikke var uvanlig å blø. Jeg kan ikke huske at jeg blødde med sistemann for 13 år siden. Jeg er selv veldig urolig. Mitt et lyserosa og mørkebrunt. Men så plustelig blir det borte.

Blødninger er mer vanlig en vi tror virker det som. Men forstår godt at du er bekymret. Jeg hadde frisk blødning en kveld i uke 7+3. Gikk over i brunt gammelt blod utover neste dag. Fikk komme til gynekolog og der viste det seg at alt var i orden, noe det også var på ultralyden uken etter og nå 11+3. Ettersom du er kommet såpass langt kan det godt være du får en ultralyd på sykehuset om du først tar kontakt med fastlegen din for en henvisning, så jeg ville prøvd det først før en evt bestilling privat.
Krysser fingrene for at alt går bra :Heartpink
Tusen takk❤️

Hei. Jeg er i over 12 uker. Blød av og på. Men bare når jeg tisser. Fikk beskjed når jeg var på tidlig ultralyd i uke 6 at jeg har såre slimhinner og livmorhalsen er litt sår. Gyn sa det det ikke var uvanlig å blø. Jeg kan ikke huske at jeg blødde med sistemann for 13 år siden. Jeg er selv veldig urolig. Mitt et lyserosa og mørkebrunt. Men så plustelig blir det borte.
Å takk for info! Gjør meg litt roligere

Ikke uvanlig å blø litt disse ukene du er i no pga morkaken tar over og kan komme litt blod i forbindelse med at det skjer.
Hvis du er engstelig ta kontakt med legen eller JM din!

Blødninger kan også være ufarlig! Men ekstremt fortvilende og skummelt likevel.. Jeg har blødd i perioder siden uke 12, pga lavtliggende morkake. Det er snakk om store mengder, det renner i toalettet opptil fire ganger om dagen. Fortsatt hjertebank og frisk baby. Jm sier det er vanlig ved lavtliggende morkake.

Jeg har blødd fra uke 9-11.. både brunlig og rødt friskt. Alt var normalt <3 Er nå i uke 15+5

Jeg fikk en liten blødning når jeg var i uke 12, uten at det var tegn til at noe var galt. Pga tidligere svangerskap så får jeg tett oppfølging og fikk time hos ultralyd. Ingenting galt ble funnet. Men, har jeg vært deg så har jeg ville hørt med lege eller fått ordnet med time hos TUL :Heartred håper det bare er en uskyldig blødning :Heartred Er i uke 16+3 nå.

Back
Topp