er dette en normal hcg stigning?

Bruker762bus

Andre møte med forumet
Er egentlig 6+3 i følge menstermin, men ultralyd på fredag viste en tom fostersekk (?) så enten er jeg kortere på vei, eller så er det en exu. Hcg på fredag var 8190 og i går var den 14163. Er det en normal stigning?

Hei! Hvor langt var du på fredagen da? Jeg var innom en gynekolog da jeg jobber på sykehuset og fikk en liten titt. Da var jeg etter min beregning 6 uker. Så kun en fostersekk. Hun hadde et dårlig ultralydapparat.Hjertet skal jo slå rundt den tiden, men tenkte som så at jeg kan være et par dager kortere. Tar det med knusende ro. Jeg kaster opp dagen lang så det er uansett intakt graviditet.

Hcg verdier kan jeg lite om :) men det finnes tabeller på nettet vet jeg

På fredag var jeg 6+1. Aner ikke om det var et bra eller dårlig ul apparat. Bekymrer meg at hun sa det kun være en exu :(

Jeg synes det høres rart ut at hun sa det... For det skal de kunne se med sikkerhet på ultralyd. Det sa hun hvertfall til meg.. At hun kunne ikke se embryoet enda, men det var hvertfall ikke exu. Du har jo en kjempefin hcg stigning virker det som. Den har jo doblet seg på få dager. Jeg har som sagt ikke veldig god greie på disse nivåene, men kan jo prøve å finne en oversikt på nettet. Sa hun at det kunne være exu uten å gi deg ny time? Var dette en gynekolog, eller fastlegen din?

Fikk ny time til ul på fredag. Var på gynokologisk poliklinikk på sykehuset. Kan veldig lite om exu, men synes det er rart at fostersekken er i livmoren hvis det er en exu. Hun sa det kunne være tre muligheter:  at jeg var mye kortere på vei enn antatt, begynnende abort eller exu.

Kan nok tenkes at jeg er kortere på vei enn anntatt. Har hatt uregelmessige sykluser på mellom 29 og 36 dager. Testet positivt på syklusdag 33. Hadde da testet flere dager på rad og fått svaaak positiv test. 5 dager etter at jeg testet positivt tok jeg en cb med ukeindikator og den viste at jeg var 5 uker eller mer på vei, så skjønner ikke det helt :P

Nå har jeg funnet ut at det er normalt, tidlig i svangerskapet, at hcg nivået dobler seg hver 2. dag. Og dine nivåer virker å være innenfor normalen

Hvis du f.eks skulle hatt mensen et sted ved syklusdag 30-33, stemmer det at du da var 5+ noen dager etter... Jeg er sikker på at det dukker opp et lite hjerte på skjermen neste gang. Hcg nivåene dine er fine. Får man forresten normal hcg stigning ved exu? Jeg trodde ikke det. Jeg så som sagt ingenting da jeg var 6 uker heller.. Kan jeg spørre hvorfor du fikk tidlig ultralyd på poliklinikken? Har veldig lyst på en ny sjekk, men da må jeg vel kanskje bestille det privat..

Back
Topp