Er dette ditt siste barn?

Andre barn for vår del. Er 37, så muligens siste, men kan hende vi blir fristet til å prøve på nr 3. Første var ivf etter flere års prøving og denne er en hyggelig hjemmelaget gave, så ikke sikkert vi fungerer, men lov å håpe [emoji6]
 
Nr 3 og helt klart siste! Hadde jeg opplevd denne graviditeten først så hadde jeg nok bare hatt ett barn idag.
 
Dere som sier at dette blir den siste; er det helst pga økonomi, oppfølging etc, eller føler dere at det blir siste?
Økonomisk sett så bør vi se oss ferdige nå, men jeg føler verken at jeg er ferdig eller vil ha flere :)
 
Dette er nr. 3 og jeg føler meg helt ferdig! Og det er noe godt med den følelsen, kjedelig å ønske seg et barn til og ikke få det. Men vi har allerede snakket om at mannen skal sterilisere seg, om han skal gjennomføre det eller ikke vet jeg ikke per dags dato. Rart med det, jeg føler meg helt ferdig, men vil jo allikevel ha muligheten til å ombestemme meg hvis jeg kan :p Grunnen til at vi stopper på tre barn er dette med oppfølging og følelsen av at nok er nok.
 
Dette er mitt andre fullgåtte svangerskap og tror at det nå holder med to [emoji14] har hatt to tøffe SA i uke 12-13 hvor ting nesten har gått galt med meg selv, og det er noe jeg tenker litt på.. Ikke så mye for min egen del, men for mannen, dersom noe faktisk skulle gå galt og han da blir sittende igjen alene med to barn..:)
 
Jeg sa med siste mann (har 2 fra før) aldri mer !! Dette p.g.a en svært traumatisk fødsel, men nå en god del år senere, ny samboer og greier så er det rart med det, sitter her høygravid og venter i spenning. Har lært å aldri si aldri, men jeg vet ikke, føler meg ferdig men tror mye avhenger av i hvordan denne fødselen blir.
 
Dette er nr 2 og siste [emoji4] Jeg kjenner at det holder med 2 barn, vil kunne følge opp begge også. For oss er det akkurat passe nå. Kjenner ikke noen tristhet over at det blir siste. Kanskje om noen år vil vi hjelpe et fosterbarn, det får tiden vise.
 
Dere som sier at dette blir den siste; er det helst pga økonomi, oppfølging etc, eller føler dere at det blir siste?
Økonomisk sett så bør vi se oss ferdige nå, men jeg føler verken at jeg er ferdig eller vil ha flere :)

Jeg føler meg ferdig. Vi hadde helt sikkert klart en til med både økonomi og oppfølging, men jeg føler meg ferdig. Vi ønsket oss to og det føles fortsatt riktig. :)
 
Andre barn for vår del. Er 37, så muligens siste, men kan hende vi blir fristet til å prøve på nr 3. Første var ivf etter flere års prøving og denne er en hyggelig hjemmelaget gave, så ikke sikkert vi fungerer, men lov å håpe [emoji6]
Slik som meg det, nesten vertfall.. ;-) 1. barn kom etter tre år og tredje og siste prøverørforsøk, så spontant gravid då han var 10 mnd..(utan at det skulle vere mogleg liksom ;-)). Og no, nokre år seinare med ny mann - gravid etter ca 11pp :-D


Her blir det siste..min tredje og mannen min sim andre. Om vi skulle fått fleire saman måtte nokon andre vore gravid for meg trur eg :S Eg orkar nok ikkje ei ny runde.. Og så er det nok heilt nok med dei vi har til saman også i forhold til både økonomi og oppfølging.. Men kjenner jo på at det er litt trist at guten vår ikkje får nokon søsken som er litt tettare i alder (mine: 6,5 år, 8 år og hans gut blir 14). Men vi skal berre vere kjempeglad for at eg vart gravid og at vi får denne skatten i lag! ❤
 
Last edited:
Jeg kommer fra en storfamilie, vi er fire søsken, og jeg er uendelig glad i hver og en av de. I og med at vi har brukt 6 år på i det hele tatt å bli gravid, så er jeg innforstått med at vi nok aldri kommer til å ha så mange barn selv om det opprinnelig var ønsket. Og etter dette svangerskapet må jeg innrømme at selv om dette er første barnet vårt, er det også en risiko for at det er det siste. Det har vært et utrolig tøft svangerskap, og jeg er usikker på om jeg i det hele tatt ønsker å gå gjennom dette på ny igjen.

Men jeg skal aldri si aldri, ting kan endres etter at har blitt foreldre. Men uansett blir det ikke noen tette barn :p
 
Jaaaa dette er siste gangen :D å det er sååå deilig å tenke på!
 
Grunnen til at vi tenker dette er siste er både pga oppfølging og økonomi. Vi (eller mest jeg) var lenge usikre på om vi skulle gå for nr 3 eller ikke, mye pga slitsomme svangerskap med de to første så jeg gruet meg rett og slett til å gå gravid! Men vi følte at det var noe som manglet om vi valgte det bort. For oss holder det i massevis med tre, skal bli godt å endelig gjøre familien komplett :happy:

Vurderer sterilisering etter dette, skal uansett operere på eggstokkene så vurderer å be gyn om å kutte strengene når han først er der inne :p
 
Er 3 og siste for oss. Dette svangerskapet har vært utrolig tøft med mye sykdom, så godt å vite at jeg snart er ferdig med dette! Det holder med tre barn med tanke på økonomi, plass, ferieplanlegging, bil, tid, oppfølging, ja alt egentlig :p
 
Skal aldri si aldri, men mest sannsynlig er det siste barnet[emoji4][emoji5]
 
Venter nr 3, så dette er min aller siste svangerskap. Vi er begge enig at det holder nå. :joyful: Jeg skal steriliseres i forbindelse med ks.
 
Får nummer 3 nå etter 5 graviditeter. Blir nok siste nå. Vil ha tid og energi til å følge de opp også. Har to veldig tette fra før, bare 14 mnd mellom, nå er minste 5,5 når lillebror kommer. Blir godt med store barn når det kommer baby denne gangen❤️
 
Back
Topp