Er dette blodtrykket lavt, eller relativt normalt?

dolly duck

Elsker forumet
100/60 når en er gravid? Eller er det helt fint?[:)]

Det er vel normalt, men bittelitt lavt men ikke noe "farlig"[:)]

jeg hadde det på føste kontroll og legen min sa det var litt lavt, men at lavt er bra [:)] jeg skulle bare være forsiktig med å reise meg fort.

Jeg vil si det er normalt...litt lavt,men normalt[:)]

Takk for svar[:)]
Det blir egentlig bare lavere og lavere for hver kontroll, så håper ikke det blir lavere hvertfall[:)]

spørs jo hvordan bt du har til vanlig.
hadde jeg hatt samme bt tror jeg hadde vært temmelig svingstang.. (har til vanlig mellom 140/160 over 85-95)[8D]

Ja det har jo endel å si hvilket blodtrykk du har til vanlig[:)]

Du får hive i deg endel ekstra med drikke[:)]

ORIGINAL: smurfix

spørs jo hvordan bt du har til vanlig.
hadde jeg hatt samme bt tror jeg hadde vært temmelig svingstang.. (har til vanlig mellom 140/160 over 85-95)[8D]

Mulig det har noe med det å gjøre ja[:)]

Til vanlig er mitt 120/80.

ORIGINAL: [Hildemor]

Ja det har jo endel å si hvilket blodtrykk du har til vanlig[:)]

Du får hive i deg endel ekstra med drikke[:)]

Burde kanskje vist dette ettersom det har med utdannelsen min å gjøre, men skal drikke hjelpe?[:)] Stresser mye i hverdagen og er ikke så flink å drikke[8|]

Tror det er ganske normalt [:)]

Jeg har iallfall lavere, og ingen har reagert noe på det [8D]

Det er helt fint [:)] Men hvis du får blodtrykksfall, kan det være du reagerer kraftigere siden du har relativt lavt i utgangspunktet.
Det hjelper å drikke mye, og få i seg salt - mao er farris bra mot lavt blodtrykk. Men blodtrykket ditt er ikke for lavt.

Mitt er lavere enn ditt, har vært nede på 90/50 nå i svangerskapet. Det er vanlig at blodtrykket synker de første månedene, og stiger etterhvert - sa min jm til meg. Nå er jeg oppe på hele 100/65 [8D] I svangerskapet får man etterhvert større blodvolum, men før det har stabilisert seg, så er det bare blodårene som slapper av (det er glatt muskulatur, som livmoren, og livmoren skal jo slappe av - så da slapper all glatt muskulatur i kroppen av) - og da synker blodtykket.

Helt normalt i svangerskap sier legen min. Jeg har det nå.. og det er mye høyere enn normalt for meg under svangerskap.
Pleier å ligge på 90/50 max de første 20 ukene f.eks.

Jeg har ikke hatt mer enn 90/65 i noen av svangerskapene mine. Har aldri blitt betegnet som lavt blodtrykk. Som oftest har jeg 80-85/55-60.

Jeg hadde 110/50 sist. Legen sa det var helt fint, selv om jeg hadde vesentlig høyere i hele forrige svangerskap.

Jeg hadde 100/60 hele veien sist før jeg fikk svangerskapsforgiftning. Fikk beskjed om at det var godt trykk.
Nå har jeg rundt 120/85, og det merker jeg godt. Svimmel og ser stjerner. Starta vel denne gang på 115/70 i trykk. Så har nok noe med hva det er til normalen:)

Lavt blodtrykk er per definisjon under 90/60.. Så det er innenfor normalområde men på den lave siden..

Back
Topp