Er dette bekkenplager?

shewolf

Gift med forumet
Jeg lurer på om jeg har begynt å få bekkenplager. Kjenner smerter i venstre del av korsryggen, det stråler nedover venstre rumpeball og nedover låret/foten. Føler meg nummen nedover låret/foten. Dette gjør at jeg halter litt utover arbeidsdagen.

Høres dette ut som bekkenplager? Burde jeg oppsøke lege/få behandling for det elns?

jeg har samme innimellom på dagtid, og hvis jeg ligger/sitter for lenge.. lurer også på om det er bekkenplager, så slenger meg på denne tråden :)

JEPP, det er bekkenplager og jeg har det på akkurat samme måte :( Venstre side, forrige svangerskap hadde jeg det på høyre side og det blir verre og verre for hver uke. Forrige gang kom det som et sjokk i uke 20, nå kjente jeg det med en gang befruktninga var gjort. Ikke mange ukene til jeg klarer og jobbe kjenner jeg..

I løpet av kvelden er jeg blitt bra i venstresiden og nedover foten. Nå er det høyre side nederst på korsryggen som er vond. Jeg sliter med å gå trapper og å bøye meg framover og å reise meg fra sofa/do etc... Det gjør så vondt at kroppen svikter.

Det gjør ikke vondt når jeg sitter i ro.

Skal ringe legen i morgen. Men imens ønsker jeg flere synspunkter på hva det kan være...

Har det litt på samme måte som du nå...og kjenner det igjen fra forrige gang jeg gikk gravid! Skal be om henvisning til fysio med engang jeg kommer tilbake fra ferie! Slet skikkelig sist, og har ikke lyst til at det skal bli like ille/verre denne gangen!

I dag er det ikke vondt lengre. Men jeg er øm/nummen nedover hele høyrefoten.

Er det slik at plagene kan variere så mye i løpet av et døgn?

jeg har akkurat det samme, på begge sidene. Var til legen og han sa ingen ting på at det tydet på bekkenløsning. han tøyde og bøyde på ben og hofter hos meg. Først hadde jeg det på venstre så høyre, nå er det på begge sidene og jeg sliter hvis jeg går turer, sitter lenge i ro på jobb ol. da er det bare å legge seg ned og slappe av for min del :/

Klassisk bekkenlåsning. Nesten like vanlig som bekkenløsning, men det er noe helt annet, og det snakkes ikke like mye om det. Jeg gikk til kiropraktor for dette i forrige svangerskap. Fysioterapi og akupunktur hadde null effekt. Strålingen nedover i beinet kalte hun for falsk isjas, det skyldtes nerver i klem i bekkenfestet nedenfor korsryggen, og i hofta. Da jeg endelig kom meg til kiropraktoren kunne jeg knapt bevege meg og hadde invalidiserende smerter - men jeg gikk ned trappen selv på vei ut etter 20 minutters "juling"(behandling). Det ble aldri helt borte, men takket være kiropraktortimene ble det holdt nok i sjakk til at jeg kunne gå og fungere noenlunde normalt. Var til behandling ca 2 - 3 ganger i måneden de 5-6 siste månedene av svangerskapet.
God bedring og lykke til!

Kan høyres ut som det er bekkenplager, ville ringt og fått henvisning til fysio. Så lenge smertene er bak så kan det faktisk hjelpe med rett trening eller med eit belte. Er smertene fremme er det ikkje så mykje å gjere med. Kan hende plagene roer seg etter kvart som babyen kjem opp fra bekkenet, men hvis ikkje så blir det ganske lenge å gå med bekkenplager.. håper det ordner seg for deg:)

I dag kjenner jeg det ikke nedover beina, men kjenner smerter på venstre side av korsryggen/bekkenet. Kjente det ikke før etter at jeg kom hjem fra jobb idag, og slappet av litt. Er som om bekkenet/korsryggen stivner.

Ringte legen i går og snakket med en sekretær som konfererte med legen. Hun skulle ringe tilbake dersom de skulle gjøre noe med det, men jeg hørte ikke mer fra den kanten.

Antar at det ikke er noe å gjøre med uansett..?

Du kan også bare ringe rett til en fysioterapaut :) Det er bra å få gjort noe med det, de kan jo hindre at det blir være og holde det i sjakk!! :)
Jeg er plaget med hoftene og slikt fra før, men virker som bekkenet har stabilisert seg etter jeg ble gravid :) Men alikevell har jeg noe vondt enkelte dager :( kommer til å gå til behandlig en gang i uken, slik som jeg har gjort siden feb/mars :) greit å sjekke at alt er på plass, løsne litt i musklaturen å sånt :)

I dag kjenner jeg det ikke nedover beina, men kjenner smerter på venstre side av korsryggen/bekkenet. Kjente det ikke før etter at jeg kom hjem fra jobb idag, og slappet av litt. Er som om bekkenet/korsryggen stivner.

Ringte legen i går og snakket med en sekretær som konfererte med legen. Hun skulle ringe tilbake dersom de skulle gjøre noe med det, men jeg hørte ikke mer fra den kanten.

Antar at det ikke er noe å gjøre med uansett..?

Jeg vil anbefale en tur til en god kiropraktor. De vet mye mer om bekkenlåsning enn en allmennpraktiker gjør, og kan hjelpe dersom det er dette som er problemet. Høres slik ut, spør du meg. Viser til innlegget mitt tidligere i tråden. Det er sikkert håp for deg også;)

Høres ekstakt ut som mine plager, men har det ikke så ekstremt vondt. (Enda?)

Ja bekken plager... Prøv å bruk ett bekkenbelte fås kjøpt på sykehus apotekene. De som har med ting til hjemmesykepleien og slikt. Det hjelper her og ned hjelp av naperapaten min...

Back
Topp