Er dette bekkenløsning eller noe annet?

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
I går fikk jeg plutselig skikkelig vondt i lysken og nedover innsiden av låret på høyre side. Har kjent det littegranne i lysken tidligere, men legen mente det bare var fordi jeg kaster opp.

No er det slik at jeg såvidt klarer å bevege meg uten av jeg vrir meg i smerte, og har ikke klart å sove i natt.

Er dette bekkenløsning eller noe annet? Og hvis det er det vil smertene gå over ved hvile eller bør jeg bevege på meg til tross for at det gjør sinnsykt vondt?

Det kan være bekkenløsning. I mitt forrige svangerskap fikk jeg beskjed om å være i litt bevegelse, men ikke over do it. Ikke ta for lange skritt, prøve å holde bena mest mulig samlet når jeg f. Eks gikk ut av bil, gå ett og ett trappetrinn var også tips jeg fikk. Svømming var en aktivitet jeg kunne gjøre en stund.

Det er nok bare ligamentsmerter :)
Jeg har hvertfall det helt øverst på innsiden av lårene, det kjennes ut som jeg har fått strekk eller gangsperr..

"Livmoren er festet til bekkenet ved hjelp av kraftige ligamenter. Disse ligamentene strekker på seg ettersom livmoren vokser." Så det er en del av bekken-plagene som er helt ufarlig [emoji106]

Back
Topp