Er det vondt og ta ut egg?

t.t.h.

Elsker forumet
heia folkens! lure bare på om det er vondt og ta ut egg?

Jeg tror opplevelsen av egguttak er veldig forskjellig..
Jeg fikk smertestillende/beroligende men det gikk mest på at jeg følte meg dopet ned på en måte.
jeg kjente det, men det var ikke sinnsykt vondt.

Jeg ble overrasket over hvor greit det var. Man hører jo mange skremmende historier! De gir deg smertestillende og beroligende (kjente ikke noe til det siste men..), og så slapper du av en liten time før de begynner. Jeg kjente det, men det var ikke smertefullt for meg iallefall. Lykke til!! [:)]

jeg kjente det ikke, eneste jeg syns var ekkelt var når legen vasket inni der, ellers så var alt barnemat

ORIGINAL: Er så spent

Jeg gikk til behandling ved Rikshospitalet.(IVF)  Jeg fikk beroligende og smertestillende i armen, tror det er vanlig der. Jeg synes egguttak var veldig vondt og lå og vred meg i smerte, og de kjørte på med smertestillende i handa uten at det hjalp noen ting, ble bare sløv og redd av det. Jeg tåler vanligvis mye smerte, men også min mann ble redd, aldri sett meg reagere sånn før. Så jeg har ingen god opplevelse av egguttak[:(]. Dette er IKKE for og skremme dere andre eller noe sånt, bare viktig og være klar over at vi reagerer forskjellig på dette og at det og sammenligne seg med andre ikke alltid stemmer.
Når dette er sagt så fikk de ut 13 egg[:)][:D] 5 ble befruktet og to av de på frys. Og her sitter jeg nå gravid i 21 uke[8D][:)][:D][;)]. Alt er bra med meg og den lille, ikke vært noe kvalm eller dårlig av noe slag. Så det at egguttaket ble litt lei opplevelse er nå glemt til fordel for den lille.
Lykke til til alle dere som skal ta ut egg!!! Prøv og ikke grue dere for mye eller tro at det blir sånn eller slik, det er min erfaring! Måtte alle lykkes som jeg har gjort

Synes kanskje ikke det var nødvendig å beskrive hendelsen SÅ detaljert.. Nok å si at det var veldig vondt, hvis man opplever det. Hele prosessen er jo en påkjenning, så jeg synes det er unødvendig å skremme folk på den måten!

Det er helt forskjellig fra person til person.
Noen synes det er kjempe vondt mens andre ikke kjenner noe.
Jeg husker når jeg skulle ha uttak,jeg var kjempe nervøs og livredd.Det så sykepleierne på meg og,fikk masse støtte og hjelp.
Jeg viste ikke hva jeg gikk til og da er det verre synes jeg,jeg bryr meg ikke om at folk sier at uttaket var kjempe vondt osv.Hele prossesen er jo en påkjenning.
Men verd det[:)]

Hei hei [:)] Tok ut og fikk satt inn egg i sommer ( ICSI)
Jeg syntes bedøvelsen virket bra på meg. Hadde ikke noe vondt da de tok ut egg på den ene eggstokken, den andre lå litt bakom livmora, slik at legen måtte knote litt bakom og sykepleieren presset på magen min. Så på den ene siden kjente jeg det rimelig godt. Men absolutt verdt det og de tar jo ikke lang tid heller, ikke på meg iallefall.

Ville ikke gruet meg til nestegang for å si det sånn [;)]

Lykketil !!!!

Setter pris på at dere er ærlige:)Har hørt at det er veldig vondt,men nå er jeg mer rolig:)

Hei
Til meg var ikke uttaket av egg noe veldig smertefullt.
Jeg vil bare tilføye at jeg setter pris på at folk er ærlige her inne når noen spør om noe, samme om det er positivt eller negativt.[;)]

jeg syns ikke det var noe godt,rett og slett jævlig[:(] men når man ser åssen det gikk var det verdt det[:D]

Jeg synes ikke det var vondt å ta ut...litt ubehagelig men det hjelper med smerterstillende.For meg var det litt vondt de timene etter men det var fordi jeg var delvis overstimulert. Det er veldig individuelt.Det går sikkert veldig bra.Lykke til[;)]

JA det er vondt/ubehagelig. Kommer vel an på hvor mange eggposer en skal tømme og hvor mye smertestillende du får underveis, jeg hadde ganske mange alle mine ganger men synes faktisk det var mest vondt etterpå. Var stiv og hadde ubehag i "lysken" og "inni der" flere dager etterpå. Da tar du vanlig smertestillende så går det greit. MEN det er ingen ting i forhold til en fødsel (i alle fall hvis man velger å ikke ta epidural) så trøst deg med det [:@] og det er vel det som er målet... Ærlig talt så er det vel ingen her som er ute for å skremme vel... Spør man så forventer en seg vel et ærlig svar, trenger vel ikke akkurat pynte på det.
Hilsen mor til ICSI gutt på 20 mnd. og skal ha igjen 3 juli -08 (4 forsøk totalt på Riksen)

jeg blir ikke sint for ærlige svar;)jeg fødte en sønn for 8 1/2 år siden og jeg kan bare si at det var fryktelig vondt,men det er absolut verdt alt det vonde;)

nei det var ikke vondt i det hele tatt...går så fort, og man får jo godt med smertestillendes. Grudde meg veldig til første gangen, men det var helt ubegrunnet. De to andre utakene har jeg ikke gruet meg, eller tenkt på det i det hele tatt. Er mere nervøs for at ikke det blir befruktning eller satt inn egg jeg...men det har jo forsåvidt også vært ubegrunnet.

Back
Topp