Ja!! Om du ikke tenker på deg selv, gjør det for alle de i samfunnet som ikke bør bli smittet. Da unngår vi at smitten sprer seg og at de som er utsatt blir syke. Det blir av samme grunn som vaksiner vi gir til barna våre.
Grunnen til at jeg er så for dette, er at jeg har en gutt på snart 6år med hjertefeil og alvorlig lungesykdom. Når det var svineinfluensaen fikk vi beskjed om at han ikke ville overlevd å få den. Selv med vaksine, kunne han bli syk, er jo ingen garanti.. Vi var ikke ute blant folk på nesten ett år, supernøye på hygiene og var stressa hele tiden og redd for alle som nøys bare jeg skulle ha melk i butikken.. Smitten av svineinfluensaen ble ikke så ille, og det året var folk mindre syke og vorte fra jobb, fordi mange tok vaksinen og mange var mye flinkere med håndhygiene. A
Jeg kjenner også ei som var høygravid og fikk influensa og hun sa hun aldri hadde vært så syk før, spesielt fordi det er trangt å puste allerede.. Så tror det kan være lurt å ta vaksinen av den grunn..