Er det virkelig verdt det?

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Tenker på dem stakkers soldatene som mistet livene sine i Afghanistan.

Husker ikke hvem som sa dette, hørte det på nyhetene på P4 i dag, at det var verdt livene deres.

Hva mener du? Kjenner jeg blir lettere forbannet over slike kommentarer..! Syns ikke noen liv er verdt tapt under en krig (selv om det naturligvis vil gå liv tapt)..men det er da faen meg ikke verdt det.

Jeg tenker selv på mine vakre, nydelige og kjære gutter som jeg har. Jeg er så ubeskrivelig glad i dem, ville ha gjort alt for dem. Elsker dem...og tenk, vi skal oppdra dem i så mange år! For og så sende dem (Gud forby) ut i krig, og miste dem, for å så høre noen som sitter høyt oppi systemet si, DET VAR VERDT DET.

Unnskyld meg, men drit og dra i den moraliteten der. Syns det er ubarmhjertig å komme med en slik kommentar så raskt etter livene deres er gått tapt. Tenk hvor sårt de ordene må være å høre for mødrene til disse mennene. Ja, de vet risiikoen av å gå ut i krig (noe den Norske stat heller ikke vil erkjenne at vi er i)..men allikevel. Et liv er et liv, og for foreldre som har gått i gjennom så mye med barnet sitt, syns jeg slike kommentarer er USMAKELIGE!

Måtte bare få en utblåsing! Fysj...

Må de hvile i fred [&o]

Er så utrolig enig med deg!! Ingens liv er verdt det... [&o][:(]

herregud for noen idioti kommentarer da..folk tenker ikke altså
dette virkeli media sin feil altså
dem bør rette oppi den der altsåååååååå[:@]

ORIGINAL: Brannjente

herregud for noen idioti kommentarer da..folk tenker ikke altså
dette virkeli media sin feil altså
dem bør rette oppi den der altsåååååååå[:@]

Eller så bør idioten som kom med den kommentaren kanskje tenke om seg to ganger før han åpner munnnen sin igjen..! [:'(]

Men for dem er det jo verdt det, de må vel si det for å holde moraliteten til oss andre oppe...[>:]

Er såå enig med deg, *Sperminator*.
Det var en utrolig USMAKELIG kommentar!!

Hvil i fred[&o]

er helt enig.
Synes det er litt rart at de enda ikke har skjønt at det de gjør i det landet ikke har noe nytte i det hele tatt. skjønner de ikke at eneste grunnen til at de er der er pga USA.. kunne bare usa holde seg hjemme i det landet de kommer fra i stede for å angripe allt og alle som de mener er en "trussel" så hadde vi ikke had noen soldater dær.. Afghanistan klarer seg helt fint uten alle soldatene dær!!
men det er bare min mening om den saken

syns det er tull å sende folk til afganistan.... og når de kommer hjemi kiste... var d verdt det da?? nix, syns ikke det, for det er jo ikke blitt noe fredeligere der... så da var de der... ble drept, for ingenting... syns FN bør reagere... trekke alle folk ut, så får de krige ferdige der... og når de har fått nok, da kan de få hjelp... for nå... er de ikke interresert...

Selvfølgelig er det ikke verdt det! Menneskeliv er hellige, det er aldri "verdt det" eller "nødvendig" å drepe folk.

Men jeg synes det er fryktelig naivt å tro at Norge skal kunne være tilstede i Afghanistan og gjøre den jobben som gjøres der uten at det skal gå med menneskeliv.

De norske soldatene som drar til Afghanistan tar sin egen avgjørelse om å dra dit. De vurderer det selv slik at deres tilstedeværelse er nødvendig, og at det er verdt de farene de utsetter seg selv for. Den avgjørelsen må de faktisk få lov til å ta selv...

Jeg er også av den oppfatning at det er naivt å tro at det bare er å trekke seg ut og dra hjem og overlate afghanerne til seg selv i det umenneskelige situasjonen de er i nå. Der må situasjonen stabiliseres hvis verdenssamfunnet ønsker å påvirke Afghanistan til å bli et mer demokratisk samfunn med bedre tilbud til hele befolkningen.

Det er heller ikke sånn at dette er "USA's greie som de får se til å rydde opp i sjøl", hvor Norge bare kan trekke seg ut og skite i hele greia. Krigen i Afghanistan er en FN-operasjon. Det vil si at verdenssamfunnet fant situasjonen i Afghanistan så truende at de valgte å invadere landet. Norge er medlem av FN, og vurderer også situasjonen som så truende mot verdenssamfunnet at vi har valgt å delta med soldater og materiell. Greit nok at det var angrepene mot USA som utløste prosessen, men det er en felles innsats!

Back
Topp