Er det virkelig slik....???!!!

Krølla82

Forumet er livet
sletter hele tråden jeg

Er bare å søke!
Du får i hvert fall ikke jobb om du ikke søker [;)]

Kan jo hende noen ønsker studenter til å jobbe for seg.. Billigere arbeidskraft det [:D]

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Er bare å søke!
Du får i hvert fall ikke jobb om du ikke søker [;)]

Kan jo hende noen ønsker studenter til å jobbe for seg.. Billigere arbeidskraft det [:D]

Hehe det er sant, men det er så kjedelig å få avslag på avslag. Jeg har vært på sååå mye jobb intervjuer og de er så positive helt til etter intervjuet ikke pga meg som person,men jeg har aldri fått meg en jobb som selger i butikk enda jeg har veldig gode salgsresultater og sertifiseringer å vise til. De sier feks at det ser veldig bra ut når de får cv og søknad og etter intervjuet har de plutselig ikke behov for meg. Synd vekt skal ha så mye å si.

Er nok ikke størrelsen det går an på. Har selv normal BMI men fikk ikke jobber i bl.a. butikk fordet pga manglende erfaring (gjaldt i alle fall for litt over 1 år siden da jeg var jobbsøker).

Det er nok mange som sitter uten jobb pga "manglende" erfaring. Men når det kommer fra flere bedrifter at de helst skulle hatt nyutdannede mennesker med 3 års arbeidserfaring, er det ikke rart at man gjerne sliter.

ORIGINAL: Vilnus

Er nok ikke størrelsen det går an på. Har selv normal BMI men fikk ikke jobber i bl.a. butikk fordet pga manglende erfaring (gjaldt i alle fall for litt over 1 år siden da jeg var jobbsøker).

Det er nok mange som sitter uten jobb pga "manglende" erfaring. Men når det kommer fra flere bedrifter at de helst skulle hatt nyutdannede mennesker med 3 års arbeidserfaring, er det ikke rart at man gjerne sliter.

Ja hvor skal man liksom få erfaringen fra når man ikke slipper til?!

ORIGINAL: Krølla82

Dette er et paradoks. Du kan ikke ha 3 års jobberfaring som nyutdannet [8D]. Dette var en beskrivelse av den ideelle men ikkeeksisterende jobbsøkeren. Oss andre må lide gjennom mengder med søkere som er "bedre kvalifisert" til jobben eller har en bedre trynefaktor.

Men ja, det er til å bli sprø av... Eneste grunnen til at jeg tilslutt lykkes i å få jobb den gangen - som uerfaren t.o.m. "uskolert søker" (hadde bare allmenn vgs) var fordi at jeg fikk jobb gjennom et vikarbyrå og tok en "drittjobb". Fikk tilslutt sparken pga krisen og manko på jobber.

ORIGINAL: Krølla82

Dette er et paradoks. Du kan ikke ha 3 års jobberfaring som nyutdannet [8D]. Dette var en beskrivelse av den ideelle men ikkeeksisterende jobbsøkeren. Oss andre må lide gjennom mengder med søkere som er "bedre kvalifisert" til jobben eller har en bedre trynefaktor.

Men ja, det er til å bli sprø av... Eneste grunnen til at jeg tilslutt lykkes i å få jobb den gangen - som uerfaren t.o.m. "uskolert søker" (hadde bare allmenn vgs) var fordi at jeg fikk jobb gjennom et vikarbyrå og tok en "drittjobb". Fikk tilslutt sparken pga krisen og manko på jobber.

Ja det er helt bak mål.

Jeg søkte og søkte på jobber, pendla langeveier i 2 år til en jobb jeg hata som pesten og fikk meg ikke ny jobb. Hadde jo 3 mnders oppsigelsestid noe som ikke gjorde saken bedre, så jeg sa opp jobben for jeg tenkte at det må da være enklere å få jobb om jeg kan starte på dagen og ikke om 3 mnder, men neida ingen jobb. Så kom finanskrisa og jeg ble gravid og her sitter jeg nå da uten jobb.[&:][8|]

ORIGINAL: Auliana

Så"støttende" samboer du har....[:@] Virkelig oppmuntrende å få bemerket at du er for feit eller ikke har erfaring nok...bla bla bla...fatter ikke at du orker å bli tråkket på emosjonelt. For en bæsj!

Lykke til! Søk jobber! Bevis at din samboer tar feil!

Han er jo bare ærlig...jeg vet da at jeg er ingen tynn bimbo som kan få meg jobb på bik bok liksom. Og jeg vet jeg ikke har nok erfaring,han vil bare ikke at jeg skal bli såret og skuffa.

ORIGINAL: arquinne

For en frekk samboer du har da. Har han ikke skjønt at han må støtte deg og backe deg opp??

Han er ikke frekk...sletta tråden jeg siden den ble misforstått...er jo ikke sambo som er problemet,han prøver bare å beskytte meg.Er arbmarkedet som er "problemet".

Du har vist bilde av deg før har du ikke? Mener jeg husker du slettes ikke var gigantisk.

Back
Topp