Er det virkelig slik???

Qualitas

Forumet er livet
VIP
At fordi jeg har blitt sykemelt fra 24.12 og min permisjon gikk ut 23.12 så blir grunnlaget for mine sykepenger dagpengesatsen???[&o] så fordi legen ikke skrev den 1 dag tilbake så mister jeg 100 % lønn??? eller skal det gå mer enn 1 dag imellom for at man mister det??

(Altså jeg har ingen jobb å gå tilbake i)

Svar helst de som har litt peiling!

Men altså. Om permisjonen gikk ut den 23 og sykemelding startet 24, så er jo det ingen dager imellom.. Du får jo permisjonspenger for 23 også.. 

Nei, nei, nei.

Jeg fikk samme grunnlaget som jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon. Jeg hadde siste permisjonsdag 13.januar, og sykemeldingen var datert fra 14.januar. De i skranken på det lokale nav-kontoret sa riktignok at jeg kunne risikere at jeg bare fikk dagpenge-satsen. Så har det jo vist seg gang på gang at de i skranken på mitt kontor er temmelig inkompetente og ikke har peiling på noenting[;)]
Forvaltning som HAR peiling sa at jeg fikk samme grunnlag som før jeg gikk ut i permisjon[:)]

ORIGINAL: Stita

Men altså. Om permisjonen gikk ut den 23 og sykemelding startet 24, så er jo det ingen dager imellom.. Du får jo permisjonspenger for 23 også.. 

ja er det jeg også mener.. men var visst ei her inne som hadde en i familien som da ikke fikk 100 % fordi sykemeldingen var fra dagen ETTER permisjonen sluttet[:o] og da blir jeg såå usikker

ORIGINAL: *Becca*

Nei, nei, nei.

Jeg fikk samme grunnlaget som jeg hadde før jeg gikk ut i permisjon. Jeg hadde siste permisjonsdag 13.januar, og sykemeldingen var datert fra 14.januar. De i skranken på det lokale nav-kontoret sa riktignok at jeg kunne risikere at jeg bare fikk dagpenge-satsen. Så har det jo vist seg gang på gang at de i skranken på mitt kontor er temmelig inkompetente og ikke har peiling på noenting[;)]
Forvaltning som HAR peiling sa at jeg fikk samme grunnlag som før jeg gikk ut i permisjon[:)]

*HÅÅÅÅÅÅPER*[:o][:o]

ORIGINAL: Burger

ORIGINAL: Qualitas

ORIGINAL: Stita

ja er det jeg også mener.. men var visst ei her inne som hadde en i familien som da ikke fikk 100 % fordi sykemeldingen var fra dagen ETTER permisjonen sluttet[:o] og da blir jeg såå usikker

men du var jo i perm til den 23 kl 23.59. Den 24 begynner jo ...00.00. Ser ikke at det er noe opphold her imellom..

ja jeg håper det ikke skal være noe problem.. blir bare engstelig når jeg ser flere skriver at det er så viktig å datere sykemeldingen fra FØR permen går ut

Back
Topp