Er det virkelig mulig ?

mamma for 1 gang

Glad i forumet
Jeg har lenge hatt en stor drøm om jeg skal få vasket ned huset før fødsel, så slipper jeg å tenke på husvasking når vi kommer hjem.
Men siden jeg sliter veldig med bekken og symfysløsning, og nå også helvelser i hender og føtter (klarer nesten ikke gå) SÅ VARJEG SÅ TEIT Å SKRIVE PÅ FACEBOOK AT JEG ØNSKET MEG HUSHJELP.
Da fikk jeg en kommentar fra en venninne- hallo, er ikke du hjemme hele tiden da ????
selv om hun vet hvor mye plager jeg har, noen av dagene klarer jeg nesten ikke gå på do en gang.

Ble skikkelig sjokkert over den kommenteren. hva tror hun a, at jeg har valgt å være hjemme selv, og at jeg bare sitter her å ser på støvet legge seg liksom??

sorry måtte bare få blåst ut !!!!

Du er ikke alene om å få sånne kommentarer!![&:] Pust dypt og blås den bort!![:D]
Det er faktisk en 100% jobb i gå gravid - spesielt høygravid! Det står det i fødselsboken til BV/Sandvik![:D][;)]

Blir stadig overrasket over kommentarer fra kjente som har gått gravide selv.
Men det de ikke tenker på er at andre faktisk kan ha flere å værre plager enn det de hadde.. hadde jeg vært "frisk" hadde det jo ikke vært noe problem... Syntes i grunn de kan la være å si sånne ting frem til de har hatt samme problem.. men men
ORIGINAL: tuttrun

Du er ikke alene om å få sånne kommentarer!![&:] Pust dypt og blås den bort!![:D]
Det er faktisk en 100% jobb i gå gravid - spesielt høygravid! Det står det i fødselsboken til BV/Sandvik![:D][;)]

Huff, irriterer meg også at folk tenker at det er et fasitsvar på hvordan det er å gå gravid! Før jeg ble gravid hadde jeg aldri trodd at det skulle være sååå mange plager som kunne oppstå. Men nå har jeg virkelig erfart og det står STOR respekt til alle som går gravide med og uten plager. For det er virkelig noen harde måneder vi går igjennom :)

Nå er det heldigvis ikke lenge igjen, snart har vi fått "premien" vår :)

Er helt enig... har masse respekt for de gravide , det er helt sikkert :0)
ORIGINAL: lillebebis

Huff, irriterer meg også at folk tenker at det er et fasitsvar på hvordan det er å gå gravid! Før jeg ble gravid hadde jeg aldri trodd at det skulle være sååå mange plager som kunne oppstå. Men nå har jeg virkelig erfart og det står STOR respekt til alle som går gravide med og uten plager. For det er virkelig noen harde måneder vi går igjennom :)

Er det virkelig mulig ? - 02.04.2010 16:06:04

mamma for 1 gang
Medlem

Jeg er helt enig! At ikke folk kan tenke seg om to ganger før dem slenger med kjften!!
Er greit at noen kanskje går igjennom sitt sv.skap uten plager, men alle har ulik smerteterskel også.. Ingen takler ting likt. Var mange som snakket bak ryggen min da jeg ble gravid og sykemeldt i uke 6...[&:] Men jeg ante da ikke at jeg skulle få sånne plager... Trodde og tenkte at jeg skulle få en "drømme-graviditet" jeg!![:)]

Ha ha[:D] Enkelte folk e virkelig ikkje lite frekke heller! Har heldigvis gode kolleger som faktisk oppfordrer meg til å slutte i jobben snart. Er blitt gedigen!

Trur nok folk flest har forståelse, men det finns alltid dei som skal komme med kritikk, og dei snakker som regel høgast og[;)]

Vet godt hvordan du har det!
Skrev et eller annet som "nå skal jeg ta det med ro og lytte til hva min egen kropp sier og drite i hva alle andre sier" i statusfeltet i uke 13 ellerno..

Ble tilsammen over 50 kommentarer på den der.. Var kun EN tett kjerring som var negativ og det var venninna til sjefen min av alle ting!! Alle de andre forsvarte meg, men ho dumme kjerringa bare fortsatte med ting som:

"jeg har gått gravid x antall ganger og vet godt hvordan det er. Men jeg dro da på jobb fordi om!"

Og masse sånt piss..

Ble en svææær krangel ut av det.  Ho mente tydeligvis at alle svangerskap var like og visste ingenting om de plagene jeg har hatt. Blir sur bare jeg tenker tilbake på det [8D]

Da slet jeg mye med ryggen i tillegg og ble tilslutt sykemeldt.

Blir helt sjokkert jeg. selv om en persom har vært gravid x anntall ganger, så kan jo svangerskapene hennes være ganske like hverandre.. men alle har jo forskjellige svangerskap og smerteterskel...

Godt det ikke bare er meg og mine hormoner som legger merke til alle kommenterene.. en blir jo liksom så skuffet, og begynner jo å lure på om det er noe galt med en , siden ikke en klarer det som alle andre klarer.....

Er ikke greit det der. Er mange som ikke viser forståelse. Og er nok ikke bare hormonene våre som spiller inn. Vi har jo følelser som ikke blir påvirket av hormonene også![;)] hehe...

Et eks. Jeg har tre søsken, ene søstra mi har 5 barn. Hun har hatt relativt lette sv.skap i forhold til den andre søstra mi som har født 3 barn. Men ingen av de 5 sv.skapene hennes var like, og heller ikke de 3 til den andre søstra mi, men ingen av de har sagt noe til meg om mine plager. "Alle er forskjellig" har de sagt.... Om bare alle hadde hatt samme forståelsen....

Blir lei meg og irritert over de som må slenge med leppa!!!

Ja er deilig med sånne folk, søstern min har to barn og hatt forskjellig svangerskap med begge, med først hadde hun ett drømme svangerskap, men med nr 2 hadde hun masse plager, men ikke de samme som meg.. hun hun har masse forsåelse for hva jeg sliter med.. godt å ha noen å prate med om ting :0)
ORIGINAL: tuttrun

Er ikke greit det der. Er mange som ikke viser forståelse. Og er nok ikke bare hormonene våre som spiller inn. Vi har jo følelser som ikke blir påvirket av hormonene også![;)] hehe...

Et eks. Jeg har tre søsken, ene søstra mi har 5 barn. Hun har hatt relativt lette sv.skap i forhold til den andre søstra mi som har født 3 barn. Men ingen av de 5 sv.skapene hennes var like, og heller ikke de 3 til den andre søstra mi, men ingen av de har sagt noe til meg om mine plager. "Alle er forskjellig" har de sagt.... Om bare alle hadde hatt samme forståelsen....

Blir lei meg og irritert over de som må slenge med leppa!!!

Det er mange som slenger fra seg sånne kommentarer ja.. [>:]
Selvom man har gått gravid selv, for det er veldig lett å glemme hvor tungt det er for kroppen.. Jeg kan ikke huske at jeg syns det var så tungt forrige gang, men typen sier at jeg klagde like mye da[8D] 

Det er bare å heve seg over det.. Jeg sitter selv hjemme, og det er virkelig ett tiltak å få gjort alt som skal gjøres.. Man skal fungere litt ellers i livet også.. [:)]

Ja er noe med det, når en endelig får sliti seg gjennom det som skal gjøres, så har en endten vodt (jeg klarer ikke gå etter på ) eller så er ikke energien der. er da bedre å kunne bennytte de "gode dagene " til noe annet enn ting som må gjøres hjemme innimellom...
ORIGINAL: ToSmå2010

Det er mange som slenger fra seg sånne kommentarer ja.. [>:]
Selvom man har gått gravid selv, for det er veldig lett å glemme hvor tungt det er for kroppen.. Jeg kan ikke huske at jeg syns det var så tungt forrige gang, men typen sier at jeg klagde like mye da[8D] 

Det er bare å heve seg over det.. Jeg sitter selv hjemme, og det er virkelig ett tiltak å få gjort alt som skal gjøres.. Man skal fungere litt ellers i livet også.. [:)]

ORIGINAL: lillebebis

sign!

Back
Topp