Er det viktig for deg å ha et rent og ryddig hjem?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Hvor viktig for deg er det å ha et rent og ryddig hjem?

Da kunne jeg ikke bodd her

Det er viktig for meg til en viss grad, men nå er det viktigere for meg å slappe av når jeg har sjansen.

Jeg er egentlig perfeksjonist, og før holdt jeg orden som bare det og vasket og vasket.

Men jeg har ikke lyst til å bruke all min "fritid" til å rydde og vaske overalt; har baby på 9 mnd og tenker at jeg tidsnok får tid til å vaske av hjertens lyst senere. Jeg tar med meg noe hver gang jeg reiser meg, det hjelper, og kjøkkengulvet vaskes daglig.

Jeg har noen ryddige soner, og det hjelper også veldig :)

... og så hjelper det å ha vaskehjelp annenhver uke - hun er blid, da, og så lager jeg kaffe til henne når jeg er hjemme :coffee2:smiley-chores020

Last edited:
Nei. Er viktigere for samboeren min.
Prøver å hindre at det blir direkte møkkete, men litt rot og støv må man leve med.

Rent er viktigere enn ryddig. Har engangsmopp så blir ofte godt over kjøkkenet for å ta opp matrester slik at mini slipper å krype over gammel mat

Njæh, sånn passe. Trenger ikke være strøkent til enhver tid, men trenger ikke å gro over heller. :p

Ja og nei, fornøyd med delvis rydding og normal standar renhold med skikkelig vask når jeg har mulighet. Men har det ikke noe bra med for mye rot og møkk. men ting må ikke ha tellekanter i skapet heller :p Prioriterer søvn og å ha det bra så må renhold komme i 2. rekke :)

Ekstremt viktig, men føler likevel det ser ut som en svinesti her.

Men nå er jeg under utredning, og skal være med på eksponeringsterapi med tanke på OCDen. Det blir spennende. Og litt skummelt.

Næsj.. ting flyter litt overalt. Lillebror bruker å si når han kommer på besøk; det er når folk har det rotete at man ser at det bør noen der. Noe i den duren ihvertfall :D

Ja, men mest fordi mannen ikke klarer slappe av eller kose seg om han ser rot :) jeg ønsker jo en mann som fokuserer på meg og ikke ting, ergo må jeg holde orden så han får litt pause :D

Jeg klarer å slappe irriterende godt av selv om huset ikke der ut, desverre.

Så jeg sitter under pleddet og jobber hardt med motivasjonen for å gå og ta fatt på det jeg skal i dag.

Jeg klarer å slappe irriterende godt av selv om huset ikke der ut, desverre.

Så jeg sitter under pleddet og jobber hardt med motivasjonen for å gå og ta fatt på det jeg skal i dag.
Jeg har det akkurat likt! Og samboer kan irritere seg grønn over skippertakene mine "hvorfor ikke bare ta litt hele tiden, så slipper du alt på en gang?" :hilarious:

Jeg har det akkurat likt! Og samboer kan irritere seg grønn over skippertakene mine "hvorfor ikke bare ta litt hele tiden, så slipper du alt på en gang?" :hilarious:
Min mann er ganske god på skippertak han også...

bättre med lite skit i hörnorna, än ett rent helvete :p

Vill aldrig ha det värre än att det kan komma oväntat besök, men jag bor ikke i ett av IKEAs utstillingsrum alltså! Rotete er greit, men mökkete vill jag inte ha det! Syns det är helt greit att det syns att det bor to voksne och tre, snart 4 barn i huset!

Min mann er ganske god på skippertak han også...
Her er det samboer som er veldig flink på å rydde og vaske:p f.eks så rydder han vekk alene lekene når ungene legger seg til lurene på dagtid, jeg rydder gjerne ikke før kvelden etter de har lagt seg :hilarious:

Ja, men pga null overskudd i hverdagen greier jeg ikke å ha det så rent og ryddig som jeg vil. Og det plager meg. Og så er det opp til flere i huset som er litt rotekopper også, og jeg orker ikke gå rundt å kjefte heller, så da må jeg neste bare akseptere at huset ikke er perfekt.

Back
Topp