Er det vanskelig å lage marsipankake?

smash

Forumet er livet
VIP
Mannen elsker det, så lurte på om jeg skulle lage det en dag.
Det eneste jeg vet jeg må kjøpe, er ferdigbunn, marsipan (kjøper man sånn pølse da?) også den gule litt tykke kremen. Husker ikke hva det heter jeg...
Hva annet er godt?

Jeg pleier å kjøpe ferdigkjevlet marsipanlokk jeg da. Så fyller du kaken med det du synes er godt, her er det bringebærsyltetøy, banan og vanlig krem som er populært. Så legger du bare det lokket over, klemmer forsiktig rundt og skjærer av overskuddet. 

Labambie skrev:
Jeg pleier å kjøpe ferdigkjevlet marsipanlokk jeg da. Så fyller du kaken med det du synes er godt, her er det bringebærsyltetøy, banan og vanlig krem som er populært. Så legger du bare det lokket over, klemmer forsiktig rundt og skjærer av overskuddet. 

Oi, fins det ferdig marsinpanlokk? Hvor får jeg kjøpt det da?
Mm, banan høres godt ut!

smash skrev:

Labambie skrev:

Oi, fins det ferdig marsinpanlokk? Hvor får jeg kjøpt det da?
Mm, banan høres godt ut!

Selges iallefall på prix og rema har eg sitt :)

det ferdige lokket er i lange blå "pakker", pleier å ligge sammen med pølsene med marsinpan!
viss du må kjevle sjøl, så bruk hvetemel. høres rart ut,men marsinpanen holder lengre før den smelter da :)

lykke til, er knallgodt med heimelaga marsipankake!! *fikk lyst på*

|Frosken| skrev:
Men du må jo bake sukkerbrødet selv! 

Sukkerbrød, er det bunnen? Aldri hørt det ordet før.. :P

Det lokket du kjøper ferdig er rulla så tynt..

Smaker mye bedre med litt tykkere lokk :). Jeg pleier å bruke litt melis for at det ikke skal klistre seg så fælt når jeg ruller det ut ;)

Jeg syns ferdig bunn smaker mye bedre enn den jeg lager selv. Bunnen fukter jeg med litt eple eller appelsinjuice.

Virra skrev:
Det lokket du kjøper ferdig er rulla så tynt..

Smaker mye bedre med litt tykkere lokk :). Jeg pleier å bruke litt melis for at det ikke skal klistre seg så fælt når jeg ruller det ut ;)

Jeg syns ferdig bunn smaker mye bedre enn den jeg lager selv. Bunnen fukter jeg med litt eple eller appelsinjuice.

Takk for tips!:) Mulig jeg ruller ut marsipanen selv da.. Er jo marsipanen som smaker best:)

Melis blir jo veldig klissete da.. Bruk vanlig hvetemel isteden. Jeg kje ler ut marsipan i en ren bærepose, da er det superenkelt å få den over på kaka. Bare klipp den opp og bre over mens plasten fremdeles sitter fast på ene siden. Husk at det skal være et jevnt lag med krem over hele kaka før marsipan. Et godt tips til fyll er vaniljekrem selvsagt, og mellom neste lag krem, blåbær og hermetiske pærer. Nam:))

Jeg gjør alt fra bunnen av, blir mye bedre!
Finn en god oppskrift på sukkerbrød (som er lett å dele), fyll med vaniljekrem, syltetøy/friske bær og litt krem. Og kjøp en pølse marsipan som du kjevler ut selv. Mye ferskere og bedre smak enn ferdiglokket, synes jeg.

De ferdigbunnene er ikke så veldig gode - så sleng springformen i ovnen :-)
Null problem å legge på lokk, men pass på at du legger det slik at du har nok til å få rundt hele kaken og ned til fatet.

Back
Topp