er det vanskelig å hekle?

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
hvis man sammenligner set med strikking?
Finnes det mange måter og hekle på?
jeg er grønn når det kommer til sånne ting, men har så lyst til å lære meg det. men da må det være ENKELT  jeg er ikke så veldig tålmodig....for å si det mildt!!!

Jeg forstår ikke strikking. Brukte en hel natt på å få opp de helvetes maskene, men funket ikke..

Hekling skjønner jeg mer av, he he! Og hvis det er noe jeg ikke skjønner så har jeg heldigvis Dollface rett i nærheten som kan det meste om sånne ting :)

Så jeg syntes hekling er lettere, ja :)

Jeg synes hekling er både enklere og artigere enn strikking. Dels fordi det går MYE fortere og jeg for min del skjønte grunnprinsippene veldig raskt. Jeg lærte det via Youtube. Bare søkte på crochet (og det man vil hekle, f.eks granny squares) og kan da sitte i ro og mak, banne og svære, spole og stoppe så mange ganger jeg må. 
Jeg kan hekle et babyteppe på en dag (med f.eks boblesting (aner ikke hva det heter på norsk, 7-doble staver?) mens strikking da tar det meg flere dager, gjerne 2 uker. 

ooooh, godt å høre. da er det hekling jeg bør satse på!!!
jeg har en hel haug uferdige strikkeprosjekter på hylla her. har ikke rørt noe av det siden jeg var i permisjon med sønnen min for halvannet år siden..

Jeg og vil lære meg og hekle:-) ser ut til at jeg må kjøpe nål og trå å sette med ned forran you tube:-)

JAAAA! Hekling er vanskelig sammenlignet med strikking. Jeg har prøvd mange ganger å lære meg det der, men det er tydeligvis slik at de som får til hekling skikkelig bra har trøbbel med strikking og motsatt... er helt grønn på det der!

Labambie skrev:
Jeg synes hekling er både enklere og artigere enn strikking. Dels fordi det går MYE fortere og jeg for min del skjønte grunnprinsippene veldig raskt. Jeg lærte det via Youtube. Bare søkte på crochet (og det man vil hekle, f.eks granny squares) og kan da sitte i ro og mak, banne og svære, spole og stoppe så mange ganger jeg må. 
Jeg kan hekle et babyteppe på en dag (med f.eks boblesting (aner ikke hva det heter på norsk, 7-doble staver?) mens strikking da tar det meg flere dager, gjerne 2 uker. 

Understreker poenget mitt! Jeg strikker MYE fortere enn jeg hekler og skjønner ikke en kart av hekling

Knøttebærer skrev:
JAAAA! Hekling er vanskelig sammenlignet med strikking. Jeg har prøvd mange ganger å lære meg det der, men det er tydeligvis slik at de som får til hekling skikkelig bra har trøbbel med strikking og motsatt... er helt grønn på det der!

hmmmm så lenge varte den gleden :P

Jeg kunne også tenke meg å lære å hekle. Er ikke supergod på strikking heller, så kanskje jeg er så heldig å være middels god til begge deler ;p

Jeg hadde aldri heklet annet enn bestemorruter før jeg med litt (en del) hjelp fra dollface heklet babyjakke.
Jeg har akkurat begynt å strikke en vognpose (har kun strikket skjerf før) og synes det går veldig greit.. Så for meg som er nybegynner på begge ting vil jeg nok si at hekling er litt mer innviklet enn strikking. Hvis ikke det bare er fordi jeg har skjønt sånn halvveis hvordan man leser oppskrifter ;)

Back
Topp