Er det vanlig ...

x1xPrinsesseMayahMin

Glad i forumet
at pappaen er med på første kontroll hos legen?????? Jeg føler vel egentlig at det ikke blir naturlig..asså,han har jo sett meg før, men syns ikke noe om at han skal være der når jeg ligger der og spriker :P han har såååå lyst til å være med..og jeg sier at han får være med,men kan vente ute akkurat da..så får han heller komme inn når vi snakker osv.. men han er bare barnslig og sier enten blir jeg med,eller ikke ... blir liksom lei seg og irritert når jeg sier at jeg drar alene...hva er vanlig??????

Sambo var ikke med på første legetime nei, men jeg lå heller ikke å sprika. Bare veide meg, tok noen blodprøver og snakka litt... Men han har vært med til jordmor alle gangene og han synes det er greit. Jeg tenker som så at jeg skal være heldig jeg har en samboer som faktisk er litt engasjert[:)]

samb min var ikke med, han har bare vært med 2 ganger til JM, og på UL og det synes jeg eg er greit.. er jo ikke så mye spennende som skjer på kontroll..

Tenker at han kan bli med til jordmor når den tid kommer..er jo, som du sier, lite spennende som skjer på kontroll regner jeg med... men han føler omtrent som om jeg sier "dette er mitt barn, ordner det sjøl" hihi...men det er jo ikke sånn :P men ja,koselig at han engasjerer seg da=)

Det jeg også er litt bekymra for et at samboeren min er meksikansk..vi har nettopp flyttet til norge,og han snakker jo ikke norsk..hva kan han forvente på kontroll og ul da? er jo ikke så lett for jordmor og lege å snakke engelsk... hehe .. huff,det hadde vært enklere med en norsk viking :P

Hmm..damen som satt i luka på legekontoret sa det kom til å bli tatt en gu .. men kanskje hun ikke var helt oppdatert... hun var så frekk og brå hele dama..ble helt skremt jeg.. dette er min første unge og hun snakka til meg som om jeg var en ungefabrikk, og det virket som hun mente at hadde jeg først blitt gravid så burde jeg vite alt hun snakka om og ikke spørre så teit...jeg burde jo vite at jeg skulle på 10.ukers kontroll..og hva som skjedde der...og jeg burde jo vite at den testen jeg tok hjemme var like bra som den de tok!! makan ... sure kjerring, hadde sikkert ikke fått seg noe .. hihi

min var med første gang,men det var fordi vi viste vi skulle ta ul også.hadde ikke hatt han med ellers.på vanlig sjekk og/el bare vanlig gyn undersøkelse.

det var litt rart første gang,siden han ikke hadde sett meg i den "stillingen"før[:D]men han tok det veldig voksent å følgte godt med på hva legn og sjermen sa.[:)]

de fleste leger har sluttet med ul nå - men det varierer fra sted til sted. GU er jo også frivillig... Jeg har ikke tatt gu, men det har heller ikke blitt foreslått. Mannen min har kun vært med på en kontroll, for da skulle vi høre hjertelyden, og så var han med på ul. Han har også vært med på svangerskapskurs.

Jeg var på første kontroll i uke 11 og da så jeg ingen grunn til å ha han med. Var hos jordmor i uke 15 og da var han med også slik at vi fikk samme informasjon og begge fikk høre hjertelyden og sånt.

Samboeren min har vært med på stort sett alt, Han spør også om forskjellig når at vi er der... [:D]

min samboer er med på alle kontroller, er jo hans baby også.. Er jo for babyen vi går, ikke meg..

Ska på første legetime i mårrå å ska ikke ha m mæ sambo'n på den nei.. Han blir vel m te jordmor på UL ætterkvart tænke æ. Slit egentli litt da, for ætter mora hans låg på sykehuse (å dødd) av kreft så takle ikke han sykehus... Muli d kan forandre synet hans på sykehus når d bli forbunda me nå gledeli, håpe d..[8|]

Vi dro sammen til 1 kontroll.... og når æ tok GU så venta han utom...
Han har vært med aille gangan utom den siste da æ va t jordmor for 1 gang, men det va pga at han mått i ett viktig møte den dagen... han blir nok med på alle kommende kontroller hvis det ikke dukke opp nå den dagen :)

Greit at mennene å får ta del i svangerskapet... har erfaring med begge deler... og tidligere sambo viste liten innteresse... og det fortsatte etter fødselen å... 
Ser ut som min nye sambo bryr sæ mer om ka som skjer med mæ og bebissen...[:D] 

Mannen min var med på 2. kontroll. Følte heller ikke for å ha ham der når jeg skulle ha GU (rart i grunnen siden han har sett alt før, men men var litt andre omstendigheter da[;)]) På 2. kontroll er det greit å ha de med siden man ofte får hørt hjertet da [:)]

Mannen min har ikke vært med på noen av de "vanlige" kontrollene. Han har kun vært med meg når det har vært ul, jordmorsamtalen på sykehuset og når jeg måtte på legevakta en gang. Kommer ikke til å være med på noen av de kommende kontrollene hvis ikke det er noe spesielt vi skal ta opp. For han blir det neste omvisnongen på sykehuset og svagerskapskurset.
Men det er viktig å høre på hva mannen din føler også. Hvis han gjerne vil være med så skal ha få lov til det. Mannen min synes jeg er flink til å fortelle og føler at han bare ville vært i veien. Derfor er ikke han med.

Min var ikke med, men han var med til første jordmor time.[:)]

Min har vert med på alle kontrollene hos legen + alle -1 til jm.
Å det er eg kjempe glad for.

Back
Topp