Er det vanlig?

Spiramin

Forelsket i forumet
Er det vanlig å ta klystér før man drar på føden? Eller når man tror ting er på gang selvfølgelig :p jeg gjorde ikke det sist gang, har bare hørt om fler som har gjort det :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du kan spørre om å få et når du ankommer føden, om du ikke har kommet for langt i fødselen ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tok ikke i det hele tatt sist. Jeg var veldig dårlig i magen før jeg dro hjemmefra da, så tror kroppen tømte seg nokså greit selv :D

Sniker fra juli...

Jeg fikk på sykehuset sist ;)

Venter på "Lillebror", termin 2.juli

Jeg tok det ikke forrige gang og kommer nok ikke til å be om det denne gangen heller for det kommer litt daglig
;)

Tror det er mest vanlig å ikke ta det, men at man kan få tilbud om det eller be om det på sykehuset hvis man ønsker og rekker det :)

Det er jo et kjerringråd som sier at man kan ta avøfringsmiddel for å sette i gang fødsel, men det kan visst gi "stormrier", så jeg ville vært forsiktig med å ta det hjemme, enten fødselen var i gang eller ei.

Jeg fikk når jeg kom på sykehuset sist. Jeg skal ha denne gangen også.

Det er veldig greit å slippe å måtte på do å gjøre nr 2 den første og andre dagen etter fødsel. Spesielt om man har sydd litt. Man er jo liksom litt sår nedi der ;)

Jeg fikk når jeg kom på sykehuset sist. Jeg skal ha denne gangen også.

Det er veldig greit å slippe å måtte på do å gjøre nr 2 den første og andre dagen etter fødsel. Spesielt om man har sydd litt. Man er jo liksom litt sår nedi der ;)

Ja det har jeg ikke tenkt på, jeg måtte sy sist gang å var jo grusomt vondt å gå ordentlig på do etter fødsel :p kanskje jeg skal be om det denne gangen da :)

Det syns jeg du skal gjøre :) så deilig å bli kvitt litt ;) jeg sy s det bare var grusomt å tisse, og hbis jeg hadde måttet bæsje i tillegg hadde jeg dævva tror jeg ;) jeg sydde ikke så mye heller.

Jeg har ikke gjort det hjemme, men jeg har fått på sykehuset med begge de to andre. Tror jeg kommer til det denne gangen og.

Det syns jeg du skal gjøre :) så deilig å bli kvitt litt ;) jeg sy s det bare var grusomt å tisse, og hbis jeg hadde måttet bæsje i tillegg hadde jeg dævva tror jeg ;) jeg sydde ikke så mye heller.

Jeg sydde siden jeg ble klippet, men d var ikke noe problem å gå på do dagen etterpå.. Var jo livredd for at d skulle gjøre vondt, men d var nærmest flytende d som kom ut.. Men d er sikkert ikke noe problem å be om, siste i verden jeg tenkte på der og da.. :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tok hjemme da det føltes som jeg måtte på do, men jeg fikk det ikke til (i latensfasen). Er godt å slippe å tenke på å gå på do i dag for å si det sånn (fødte i går, sydd en god del).

Hvordan funker det egentlig? Er det piller? Får man liksom diaré eller har man det under kontroll?

Jeg ble satt igang sist, og lå på sykehuset totalt 1,5 døgn før fødselen var overstått. Fikk aldri noe tilbud om klystér, men de tømte urinen HELE tiden følte jeg. Syntes det var litt rart, men tenkte ikke på å spørre. Bæsja masse under fødselen. Lukta så fælt at de måtte åpne alle vinduene. Husker at jeg ble litt flau selvom jeg var ganske opptatt med mitt...... :-/

Klyster er en væske som sprøytes inn i endetarmen, og så skal man holde seg "så lenge man klarer"; de jeg tok skulle virke innen 5-15min, men jeg klarte ikke holde mer enn max 5, men det var jo fordi jeg hadde rier. Da kommer altså innholdet i endetarmen ut, ganske heftig på en gang, men man får tømt ut alt så det blir bedre plass i bekkenet. Alt "ovenfor" endetarmen blir igjen, så du får ikke diaré på den måten at du tømmer hele magen ukontrollert sånn som med avføringsmidler...

Ok. Da lærte jeg noe nytt. Takk for det:)

Takket nei sist, kommer til å takke ja neste gang! Synes det var forferdelig ubehagelig å ligge der å ikke ha kontroll på hva som kommer ut... Man får jo en intens trykketrang... :p Tenker også for stakkars mannen som var med :( huff, blir flau av tanken....

❤️løvemor❤️leon❤️

Skjønner at jeg skal vurdere å ta klystér likevel:p

Trodde det var at man sprøyta vann langt opp i rompa og at det ville kjennes kaldt og fælt ut, så jeg tenkte at jeg skulle droppe det, men når folk sier det er så vondt å gå på do etter fødselen skal jeg tenke litt mer på det:p

Skjønner at jeg skal vurdere å ta klystér likevel:p

Trodde det var at man sprøyta vann langt opp i rompa og at det ville kjennes kaldt og fælt ut, så jeg tenkte at jeg skulle droppe det, men når folk sier det er så vondt å gå på do etter fødselen skal jeg tenke litt mer på det:p

Det skal eg neste gang hvertfall!!! ;)

❤️løvemor❤️leon❤️

Fikk på sykehuset sist. Kom inn med 7 cm, så var redd jeg ikke skulle få, men takk og lov så fikk jeg.

Sniker fra oktober, sitter her og mimrer litt fra fødsel;) Der jeg fødte virket det å være rutine på klyster, så sant det var mulig. Jeg syntes ikke det var spesielt ubehagelig (de har gjerne varmet opp vannet til rundt 37 grader), og syntes det var godt å slippe å tenke på at det skulle komme ut under fødsel. Jeg tenkte ikke så mye på ettertiden, men da den tid kom, var jeg lykkelig for at jeg ikke måtte skikkelig på do det første døgnet, hadde mer enn nok med å komme meg gjennom tissinga! Jeg levde på svisker og knuste linfrø et par uker (anbefaler virkelig knuste linfrø, de er helt magiske! Løp og kjøp!). Klyster er ikke noe å lure på, spør du meg, men jeg har jo ikke prøvd uten:)

Back
Topp