Er det vanlig med litt rosa(blodig) utflod i uke 5????

trallemamma

Gift med forumet
Håper noen kan svare meg, er så bekymret!!! Har hatt litt rosa, slimete utflod idag, er 4+3... Har til nå siden jeg fant det ut, hatt melkehvit utflod, ikke sånn slimete... Og rosa? Er så redd for SA... Og har hatt veldig vondt i magen(Ikke bare murringer) i mange dager, siden før jeg fikk bekreftet med positiv test. Er det vanlig?
 
Har hørt at flere kan få en festningsblødning rundt uke 5, men har aldri hatt det selv så vet ikke hvordan set ser ut... Ville nok kontatet lege og prøvd å bli satt opp på en ultralyd om et par uker (vet ikke hvor tidlig de kan se fosteret på ultralyd?) Det er jo alltid greit å vite :)
 
Jeg trodde festeblødning er når egget implanterer seg i livmoren jeg, og det må jo ha skjedd for en stund siden, ellers hadde jo ikke hcg-nivået vært høyt nok til å måles...
 
Jeg hadde en festningsblødning forrige helg . da var jeg ca 4+3 :) 
 
"Festeblødningen skjer når det befruktede egget fester seg i livmorveggen, i gjennomsnitt 5-12 dager etter eggløsning." Dette stod på en offisiell side. Og jeg er flere dager etter dette... Kan det ha noe med å gjøre at vi hadde sex igår kveld? Isåfall burde vi la være en stund?
 
kan absolutt å med å gjøre at dere hadde sex i går kveld ja :)
Blodkarene er svake, og man blør gjerne lettere. Helt ufarlig i så fall :)
Jeg hadde litt rosa utflod i uke 5 sånn ca sist svangerskap.
Men er du bekymra så er det bare å ta kontakt med lege. Hvis det kommer mer ville jeg i alle fall kontaktet lege.
 
Tusen, tusen takk for svar dere! Ble så bekymret... Men det var bare litt, og det er ikke mer nå, så jeg håper det holder seg sånn. Det er litt sånn at det virker som det er kjempemange som mister ved første graviditet, så jeg har vært så nervøs for det. Men heller miste nå da, enn om mange uker... Men nå håper jeg det ikke skjer mer der nede, så kan jeg slappe av. Men kanskje vi burde ta det litt rolig med sengekos fremover også... emoticon  Så er vi på sikre siden der for å ikke bli mer nervøse...
 
Det skjedde med meg også i forrige svangerskap, var omtrent like langt på vei som deg da. Ble kjemperedd og ringte legevakta, de sa at hvis jeg ikke hadde kraftige smerter og blødde mye så var det ganske vanlig.
Og det gikk veldig bra, fødte ei frisk og fin jente. :)
Så det ordner seg nok ;)
 
Back
Topp