Er det vanlig med barselgave???

Lilo86

Andre møte med forumet
Jeg lurer på om det er vanlig at man gir gaver når det blir født et nytt familiemedlem??
Tenker tilbake da jeg fikk første mann for 2 1/2 år siden, da kom folk på besøk for hilse på nye babyen og hadde med presanger til han. Det er no 7 dager siden jeg fødte for andre gang. Og vi har hatt folk på besøk, men ingen hadde med presang? Jeg fikk masse blomster og babyen fikk masse presanger første gang, men denne gangen ingenting. Er ikke som at jeg går rundt å surmuler for det, men jeg syns det allikevel er litt rart.
Hva skjedde med dere i barseltiden?

Med første fødsel fikk vi pakker fra alle[8|] naboer, jobben til mamma og pappa osv...

Med siste var det lite[8D] Ikke at det gjør noe altså, men er bare så stor forskjell[;)] Med første fikk vi mye mer besøk også[:-]

1 fikk MASSE
2 ikke like mye
3 fikk nesten ingenting...

Fikk gaver av alle som kom.
Trodde det var vanlig[:-]

Selv er jeg SLØV med sånn....gah... Sjerpe meg....

Vi har alltid med barselgave når vi besøker nybakte foreldre, uansett om det er førstemann eller fjerdemann.

førstemann ble bombadert med pakker, mens snuppa fikk en god del mindre.tror nok mange bare gir til førstemann, å det skjønner ej veldig godt.

ORIGINAL: merete_80

Vi har alltid med barselgave når vi besøker nybakte foreldre, uansett om det er førstemann eller fjerdemann.

Nå har ikke jeg født enda, så har ikke egne erfaringer.  Men kommer aldri på barselbesøk uten gave!

ORIGINAL: blejunibaby

førstemann ble bombadert med pakker, mens snuppa fikk en god del mindre.tror nok mange bare gir til førstemann, å det skjønner ej veldig godt.

Det skjønner ikke jeg....[8|]

ORIGINAL: maltesers

ORIGINAL: blejunibaby

Det skjønner ikke jeg....[8|]

Ikke jeg heller...

Fikk gave fra alle med førstemann, ingenting med andremann... synes egentlig det var litt trist jeg da, akkurat som andremann ikke var like "viktig".... Samme folka som kom på besøk... Når jeg ser igjennom tingene som jeg har spart på fra sykehuset, har første masse kort og hyggelige hilsninger, andre ingenting... Lurer på hvordan det blir når tredje kommer her, er vel ingen som kommer på besøk engang da?? (Satt på spissen selvsagt[;)])

Folk tenker kanskje at det er mere spesielt med førstemann!
Selv har jeg gitt til både første og andre mange steder.. ;) Men husker selv at jeg kjøpte vesentlig mere til første baby i gjengen enn til den siste som kom til..;) Det vil si jeg kjøpte sikkert normalt til den siste... og alt for mye til den første ;)

Men rart når folk er innom at de ikke har med seg noe...såklart.. har de med blomst så har det jo med seg noe ..;) Hadde ikke forlanget både blomst og gave..

Har fått like mye av venner og slekt til alle tre. Litt mindre fra nærmeste familie til sistemann, ettersom mamma døde før hun ble født, og hun var den store gaveelskeren i familien.[:)]

Kunne ikke falt meg inn å gå på barselbesøk uten gave til babyen, om det er familiens første, andre eller tiende unge[8|]

Men det er snakk om besteforeldre, oldemødre, tanter og onkler i all hovedsak. Det er ikke bare noen naboer eller kjente. De har liksom fått seg et nytt barnebarn, oldebarn, niese. Og ja ho er jo like viktig som førstefødte sønnen min. Hmmm.. nei det er ikke alt man skal forstå seg på.

ORIGINAL: Lilo86

Men det er snakk om besteforeldre, oldemødre, tanter og onkler i all hovedsak. Det er ikke bare noen naboer eller kjente. De har liksom fått seg et nytt barnebarn, oldebarn, niese. Og ja ho er jo like viktig som førstefødte sønnen min. Hmmm.. nei det er ikke alt man skal forstå seg på.

Ok.. DA syntes jeg det var veldig rart...

ORIGINAL: Lilo86

Jeg lurer på om det er vanlig at man gir gaver når det blir født et nytt familiemedlem??
Tenker tilbake da jeg fikk første mann for 2 1/2 år siden, da kom folk på besøk for hilse på nye babyen og hadde med presanger til han. Det er no 7 dager siden jeg fødte for andre gang. Og vi har hatt folk på besøk, men ingen hadde med presang? Jeg fikk masse blomster og babyen fikk masse presanger første gang, men denne gangen ingenting. Er ikke som at jeg går rundt å surmuler for det, men jeg syns det allikevel er litt rart.
Hva skjedde med dere i barseltiden?

Gaver i bøtter og spann med alle 3 her!!
Alle som kom på besøk hadde med seg noe.
Mange sendte gave i posten[;)]

Kanskje de ikke har kjøpt enda?
Så de kommer med siden?

Gaver i bøtter og spann med alle 3 her!!
Alle som kom på besøk hadde med seg noe.
Mange sendte gave i posten[;)]

Kanskje de ikke har kjøpt enda?
Så de kommer med siden?

Vet farmoren sa at siden jeg fikk baby 1.1.11 på en helligdag så ble det ikke noe gave. Men det har no vært butikker åpen siden.

ORIGINAL: merete_80

Back
Topp