Er det vanlig for småttiser å hoste i to måneder?!?!

Maritius

April 2013s nattdyr
VIP
JuniJubel2021
Juligull2021
Etter han begynte i barnehagen har han vært konstant forkjøla. Men han er ikke i dårlig form, som regel. Har hatt et par, tre dager med feber innimellom men ikkeno utenom det. Men han hoster så grusomt. Har gjort det i to måneder nå. han våkner av det en del på natta og. Det er sånn slimhoste. Er det vanlig å hoste så lenge??

Tja, sånn har mini også vært siden han begynte i bhg i januar...med litt pause i sommer. Vi gikk til legen og fikk videre henvisning (har litt andre symptomer på astma/allergi også), men fikk avslag siden har ikke var 2 år... Legen viste ganske tydelig at hun egentlig mente han bare var et bhg-barn...

Da hadde jeg gått til lege..
Av to grunner, det kan være feks Astma (mi ble det ikke oppdaga på før hun begynte i bhg)
Eller, senest i dag, stod det vel på vg eller noe slikt at det går mycoplasma over hele landet og alle som hoster lenge og halvhangler bør oppsøke lege

Det gjorde jenta mi også, eller nesten 2 mnd da. For vi gikk til lege og fikk hostesaft (bricanyl) som hjalp sånn noenlunde men en uke senere fikk vi antibiotika og nå er det 3 natten på 2 mnd at hun sover uten å hoste.
Det er noe som går ja, hadde gått til lege! Legen trodde det var bronkitt og hun hadde ørebetennelse også, men det er godt mulig at det er mycoplasma.

detnyenicket skrev:
Tja, sånn har mini også vært siden han begynte i bhg i januar...med litt pause i sommer. Vi gikk til legen og fikk videre henvisning (har litt andre symptomer på astma/allergi også), men fikk avslag siden har ikke var 2 år... Legen viste ganske tydelig at hun egentlig mente han bare var et bhg-barn...

avslag fordi han ikke var 2?
Er det sykeste jeg har hørt..
Mi var 1,5 og spesialisten mente hun kom dit ALT for sent..

Svigerinna mi fikk å beskjed om at dattra på 4 mnd var for liten av hs-lege eller fastlegen, men hun ga seg ikke, og den jenta fikk og komme inn.. 

Merker jeg er veldig glad vi har privat spesialist uten mer enn 2 ukers ventetid fra første henvisning.. etter det er det som regel mulig å komme inn på dagen om det er behov...

Takk for svar alle sammen! Da skal jeg ringe å bestille legetime til han nå! :)

Back
Topp