Er det vanlig at

Det er vanlig, men tviler på at hun prøver så tidlig. Legen min nektet i uke 12, og jordmor prøvde i uke 16 uten å finne noe, og selv da var alt i orden, men det kan være vanskelig/umulig å finne tidlig, spesielt før uke 12.

Jeg var på tidlig ultralyd for ei uke siden, da sjekka ho ikke..

Jeg var på tul når jeg var 10+0 da fikk vi se baby og høre hjertet

Men ultralyd er jo noe anner, tenker på når de bare har dopler. De vil oftest ikke prøve for tidlig, og risikere at de ikke finner noe enda og skremmer foreldrene.

Legen min ønsket egentlig ikke å prøve i dag, 11+4.. Men jeg fikk overtalt han om at jeg ikke ble redd hvis han ikke fant :D Han fant hjertelyden i dag :)

Jeg har fått låne dopler av en i familien og prøvde den nå (er 10+2) og jeg hørte det lille hjertet slå som bare det ! :D :) sykt at det går så tidlig, så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skulle gjøre det hos jordmor!?

Jeg har fått låne dopler av en i familien og prøvde den nå (er 10+2) og jeg hørte det lille hjertet slå som bare det ! :D :) sykt at det går så tidlig, så jeg skjønner ikke hvorfor de ikke skulle gjøre det hos jordmor!?
Så gøy!! Grunnen såvidt jeg har skjønt er at de ikke vil stresse mor unødvendig om de ikke finner det. Er jo ikke så lett når livmor er så langt nede og lille så bitteliten. Jeg har bare sett hjertet ikke hørt det enda.

Lege og JM vil ofte ikke lytte før i uke 12, da det kan være vanskelig å finne :) jeg fant min i uke 11 etter litt leting :)

Fordi det er ikke bestandig det går an å finne så tidlig. Da jeg gikk meg første fant ikke jordmor hjertelyden i uke 16! Hadde foranliggende morkake, så det kan være forklaringen.

Jeg har vært på en del TUL på sykehus. Der har vi sett hjertet slå, men de har ikke villet skru på lyden. Legen sa sist at det trenger litt mer styrke på ultralyden, og at de ikke ville utsette fosteret for det unødig så tidlig. Men det kan jo hende det er forskjell på innvendig ul og doppler da. :)

Back
Topp