Er det vanlig at pappaer er med til jordmor hver gang?

Cilen

Flørter med forumet
Jeg bare lurer--

Hva gjør man hos lege/jordmor på de ordinære kontrollene, og er det nødvendig at pappaen er med`?

Samboeren min var med på 1 time hos JM også  på UL... Men det er jo akkurat hva man ønsker selv:)

Her var pappsen med hver gang både til lege og jordmor :-)

lege time e jo ikkje heilt vits..
Men her e mannen me, på det an vil :-) Trur ikkje han e me te legen.. men i utgangspunktet måler bare legen bt/puls og symfysemål.. og spør om det går bra..

JM samtaler er mer nyttige å være med på, men manen kommer ikkje til å ta fri på jobb!

Var med første jordmortime og på ultralyden! :)

her har han vært med på noen av ultralydene på sykehuset. men ber seg ikke fri for JM eller lege time, da han var masse med når jeg gikk med jr.:)

har og lurt litt på dette...

mannen har vært med på alle UL kontrollene.. vi har vært på tre stk der han har bedt seg fri. han kommer ikke til å be om fri til svangerskapskontrollene nå, men de kan jo være nyttig når det nærmer seg fødsel kanskje? at vi får vite litt nyttige ting han og bør få med seg? har han fri de evt dagene for svangerskapskontroll fremover kan han jo bli med om han vil :)

men UL er så klart de som er mest interessant for min mann ;)

skal på min første time med jordmor i dag, og da kan jeg jo vurdere om han burde være med,
men de jeg har hatt hos legen til nå, har ikke vært annet enn å måle mage, urinprøve og vekt.

Min mann har aldri vært med til verken JM eller legetime. Det har liksom ikke vært tema engang. Men ul strekker han seg alltid langt for å få til og faktisk er neste ul den eneste ul han noensinne har gått glipp av så langt. Med forrige var han på hver eneste ul og jeg hadde ul hver måned... 
Dersom mannen må be seg fri fra jobb, så er det jo litt spesielt kanskje hvis ul er så ofte. Og hvis han i tillegg skal være med på JM timer og legetimer...
Men - uansett er dette opp til den enkelte mann og det enkelte par hva som er rett og best for dem - tenker jeg. Vil han være med på absolutt alt og har en arbeidsgiver som godtar det - så why not? Jeg bare føler at det er ikke noe galt med mannen eller forholdet om han ikke har kjempebehov for å være med på alt det.. ;)

Han er med på UL. Legetimene har jeg fått slik at han kan være hjemme med lillemor. Gidder ikke å drasse med meg en hyper 1-åring til legen, så da får pappaen ta seg fri slik at han kan være hjemme med henne. Ser ikke helt poenget med å ha med han hos legen. Har var med på en jordmortime forrige svangerskap, men han følte seg bare utilpass og i veien :P

Bf har vært med på UL og kommer til å være med på neste også, men er verken med til jordmor eller lege ettersom det er vanskelig å få fri fra jobb. Men får se om han blir med på noen av de siste kontrollene når vi begynner å snakke om fødselen:p

Han har ikke vært med til lege, men han var med til jordmor og hun ville at han skulle være med på de neste timene vi har hos henne også. Så det skal han.
Nå har han ikke noe problemer med å ta seg fri fra jobb til dette, jeg skjønner at ikke alle kan det.
Også er han selfølgelig med på UL

Back
Topp