Er det vanlig at mannen

For min del synes jeg det. Her skal han i hvertfall gjøre det. Er jo en fin måte å få være en del av alt på. Ikke bare en stakkars på sidelinjen. :)

Trur egentlig det e ganske så vanlig ja :)
Har gjor han det på første, men ikkje på nr2 sia han blei tatt me KS!

Eg va me ei venninne på hennes fødsel og da sku eg egentlig klippe, men det oppsto komplikasjona så dem måtte gjøre det i full fart... (Ingen far inni bilde der)!

Det var pappen som klippet navlesnoren sist, men det var vel på min oppfordring :P Av en eller annen grunn så var det litt viktig for meg at det var han som gjorde det. Vet ikke hvordan det blir når lillebror kommer, men håper han vil (og får muligheten til) å klippen den da også :)

Tror det er ganske så vanlig, ja. Pappan her skulle gjøre det sist, men den måtte de klippe i full fart før de tok henne emd seg, så jeg håper at sjansen byr seg denne gangen :)

Her har han gjort det begge gangene, og kommer nok til å gjøre det med baby i magen å :)

★sender fra pipe-gjøken★

Samme som freja skrev her:) første gang ble det jm som klipte pga lang fødsel og sliten baby, pluss jeg blødde mye.. Andre gang var alt normalt, og jeg fikk klippe selv:)

Tror det er ganske vanlig, men helt valgfritt selvfølgelig :-) er jo en symbolsk handling :-)

Sendt fra mobilen.

Her har mannen klippet på begge to, fikk spørsmål når de var født om han ønsket :)

Her har vi avtale om at han ikke gjør det:)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app
Samme her! Han hadde ikke lyst sist og heller ikke denne gangen, og det går heelt fint!:) skjønner han godt jeg, ser så ekkelt ut at jeg ville ikke gjøre det selv heller:P

Jeg tenker at det er fint for pappaen å klippe - hvis han har lyst! Synes han det er ekkelt el, ville jeg latt han slippe, stakkars ;)

Her har mannen tatt det som en selvfølge og en ære å klippe navlestrengen til våre to, og skal gjøre det med denne også :) Men han er ikke redd blodet eller noe og ser det som er å se uten å tenke ekstra over det - noen besvimer jo av å ta blodprøve, så er litt forskjell på folk, bare :)

Samboer gjorde det på nr 1 og regner med hvis det er mulig at han gjør det denne gangen også :)

Back
Topp