er det vanlig (apotek)

Tweak skrev:
Jeg har både blitt spurt om det og de har diskret stukket et slikt informasjonskort om det nedi posen.

Er ikke det fint da? Det er jo en viktig ting! :-)

Samme her. Syns det er flott

jeg ble spurt, syns det er kjempe flott siden jeg ikke hørte om den før:)

Jeg har fått samme info hver eneste gang jeg har kjøpt en test, og synes det er kjempebra! Vet at Apotek1 har det som rutine i alle fall. Jo fler som får info jo bedre :)

Jeg utdanner meg nå te apotektekniker og i praksisen min ble jeg lært opp te det første dagen at vi ska gi info om folsyre når en kjøper test. Vi kan ikke vite om den som kjøper ska beholde eller ikke. Det er såååå viktig me den, denne gang ska jeg ta 4 mg ( 10 av de som kjøpes uten resept) Er faktisk mangen som aldri har hørt om det.

Veldig bra, men har ikke fått info eller spørsmål om det selv når jeg har kjøpt test - men det kan ha noe med at jeg har handlet hos kjentfolk som vet at jeg er sykepleier og burde vite om viktigheten av folsyre...

Men da jeg var på utvidet UL på grunn av lemon-shape på babyens hode og mistanke om ryggmargsbrokk fikk jeg en liten "alvorssamtale" med overlegen på fødepol om viktigheten av folsyre fra FØR man blir gravid siden den perioden man har mest "bruk" for det er i uke 4-6, og da er det ofte for sent å begynne med folsyre når man kanskje er 4-5 uker på vei når man tester positivt... MEN folsyre har en viss virkning dersom man tar det fra uke 4 og, men det kan hende at skaden allerede er skjedd...

så neste gang (om det blir en neste gang) skal jeg ta folsyre fra vi bestemmer oss for å få en til - for de dagene mellom de to UL og alle tankene om at babyen kanskje har ryggmargsbrokk var helt jævlig, og når jeg da visste at jeg hadde begynt å ta folsyre for sent...

Tøsa! skrev:
Synes det er bra, og profesjonellt av de å opplyse om sånt.

Garantert mer motivert av mersalg enn folkeopplysning. :P

Bedre å bli spurt om det, enn det jeg fikk i trynet!
"Uff, enda flere unge mødre i dette området"
Unnskyld meg damen, vil du ha en q tips i øret? hmmmm?.....

Greit at de spør om slikt da, sikkert kun forå  være grei og informere! :)

Back
Topp